Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:50

6
مرداد
فشار روانی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند

فشار روانی سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند

تحقیقات علمی در استرالیا نشان می‌دهد که استرس و فشار روانی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و بروز زخم معده می‌شود.

 

تحقیقات علمی در استرالیا نشان می‌دهد که استرس و فشار روانی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و بروز زخم معده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان استرالیایی در جریان تحقیقات علمی خود دریافتند: یک نوع باکتری به نام " هلیکوباکتر پیلوری" باعث زخم معده می‌شود اما با وجود این، علت 20 درصد از موارد زخم معده تاکنون شناخته نشده است.

این تحقیقات افزود: اکثر این موارد زخم معده به علت زیاده روی درخوردن غذا و همچنین فشارهای روانی و عصبی است که نیازمند درمان است.

در این تحقیقات آمده است: فشار روانی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند که این امر به رشد باکتری عامل زخم معده کمک کرده و همچنین ترشح اسید هیدرو کلوریک را زیاد  می‌کند که باعث عفونت و در نتیجه بروز زخم معده می‌شود.

از سوی دیگر پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات جدید خود دریافتند که عوامل ژنتیک و فشارهای روحی و روانی در کنار یکدیگر نوزادان را در معرض ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی قرار می‌دهد.

در همین حال، محققان در تلاش برای یافتن رابطه میان استرس و امکان ابتلابه زوال عقل و جنون هستند.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: استرس، زخم معده، فشارهای عصبی، سیستم ایمنی بدن، فشار روانی، فشارهای روانی، عوامل زخم معده تعداد بازديد: 697 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز