Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:37

30
تیر
چند توصیه برای کسانی که رژیم غذایی دارند

چند توصیه برای کسانی که رژیم غذایی دارند

یک متخصص تغذیه گفت: کاهش وزن تنها با کاهش انرژی دریافتی میسر خواهد بود و این امر بر اساس محدودیت در دریافت انرژی و یا افزایش مصرف یا سوخت انرژی صورت می‌گیرد.

 

یک متخصص تغذیه گفت: کاهش وزن تنها با کاهش انرژی دریافتی میسر خواهد بود و این امر بر اساس محدودیت در دریافت انرژی و یا افزایش مصرف یا سوخت انرژی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر فروزان صالحی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن هشدار در مورد استفاده از رژیم‌های خیلی سخت، اظهار داشت: رژیم‌های خیلی سخت کمتر از 1200 کالری در روز به علت احتمال پرخوری بعدی و بازگشت به چاقی خطرات سلامتی را به همراه خواهد داشت و با توجه به این که در این گونه رژیم‌ها غالبا دریافت ویتامین و مواد معدنی ناکافی است بنابر این نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامین و املاح وجود دارد.

وی افزود: در ابتدا کاهش وزن به دلیل دفع مایعات است و سپس چربی کاهش می‌یابد این رژیم‌ها نباید بیش از 16 هفته ادامه یابد رژیم غذایی سخت عوارض جانبی نامطلوبی دارد که می‌توان به تهوع، عدم تحمل سرما، ریزش مو ، سنگ کیسه صفرا و نامنظمی قاعدگی اشاره کرد.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: رژیم غذایی که شامل مصرف زیاد مایعات است سبب کاهش شدید پروتئین وسدیم بدن شده و فرد را در معرض کمبود سدیم قرارخواهد داد در این حالت فرد دچار تهوع ، گیجی ، سرگیجه شده و درموارد شدیدتر به کما خواهد رفت.

وی استفاده از رژیم‌هایی با کاهش متوسط کالری 1200تا 1500 کیلو کالری در روز برای بانوان و رژیم‌های غذایی 1400 تا 1600 کیلو کالری در روز را برای آقایان مناسب دانست و خاطرنشان کرد: محدودیت مصرف انرژی امری ساده و قابل دستیابی است که از طریق انتخاب و مصرف غذاهای سالم‌تر انتخاب غذاهایی با چربی کمتر ، افزایش مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها و روش‌های طبخ با چربی کمتر امکان‌پذیر بوده که در مجموع به کاهش انرژی دریافتی منجر می‌شود.

به گفته وی، در این روش دریافت انرژی به 500 تا 1000 کیلو کالری در روز کاهش می‌یابد اگر چه استفاده از رژیم غذایی کم کالری توصیه می‌شود، اما استفاده از رژیم‌های خیلی کم کالری مثلا کمتر از 800 کیلو کالری در روز به طور معمول و بدون دریافت آموزش‌های لازم مناسب نبوده و نتایج مطلوبی نیز در بر نخواهد داشت.

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن، تغذیه مناسب، انرژی بدن، سوخت و ساز بدن، غذاهای کم کالری، انرژی دریافتی تعداد بازديد: 749 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز