Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:38

23
تیر
برای کاهش استرس‌های روزمره چای بنوشید

برای کاهش استرس‌های روزمره چای بنوشید

یک متخصص طب پیشگیری با بیان اینکه ترکیبات موجود در چای سیاه به آرامش و انبساط شریان‌ها کمک می‌کند. برای همین مقاله زیر را بخوانید.

 

یک متخصص طب پیشگیری با بیان اینکه ترکیبات موجود در چای سیاه به آرامش و انبساط شریان‌ها کمک می‌کند، گفت: این خاصیت انبساطی به افزایش جریان خون به قلب و به حداقل رساندن لخته شدگی در شریان‌ها منجر می‌شود.

دکتر اسماعیل ذوقی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره با اینکه 1500 نوع مختلف چای با طعم و مزه و رنگ متفاوت وجود دارد، گفت: براساس بررسی ‌پژوهشگران، مصرف روزانه چند فنجان چای منجر به کاهش سریع استرس‌های روزمره می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شواهد علمی جدید تأثیر چای سیاه بر سطح هورمون استرس در بدن را نشان داده‌اند، گفت: بر اساس این تحقیقات کاهش سریع استرس با مصرف چای خالص نسبت به چای ناخالص و تقلبی نشان داده شده است. مصرف چای سیاه، چهار نوبت در روز برای مدت شش هفته موجب کاهش ترشح هورمن کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود.

این متخصص طب پیشگیری یادآور شد: مصرف چای موجب فعال سازی پلاکت‌های خون و کاهش تشکیل لخته خون و کاهش ابتلا به حمله قلبی می‌شود.

وی با اشاره به خاصیت چای در تقویت متابولیسم بدن در کمک به کاهش وزن، واکنش‌های آلرژیک، کند کردن رشد تومورها، محافظت ‌استخوان‌ها، مقابله با بدی تنفس، بهبود وضعیت پوست، محافظت در مقابل بیماری پارکینسون و حتی تأخیر در شروع دیابت‌‌ به وسیله چای سیاه و سبز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده درگیری سلول‌های سرطانی مثانه، رفتار غیرعادی سلول‌های سرطانی در مصرف کنندگان عصاره‌ چای سبز نیز مشاهده شده است.

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

برچسب ها: استرس، آرامش، مقابله با استرس، هورمون استرس، جریان خون، انبساط قلب، شریان ها تعداد بازديد: 576 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز