Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:37

23
تیر
قندخون طبیعی هم روی سلامت مغز تاثیر می‌گذارد

قندخون طبیعی هم روی سلامت مغز تاثیر می‌گذارد

افزایش قند خون تاثیر مخرب روی مغز دارد؛ میزان قند خون طبیعی اگر در بالاترین سطح نرمال باشد نیز می‌تواند تاثیر نامطلوب روی سلامت مغز داشته باشد و به آن آسیب برساند.

 

پزشكان می‌گویند در حالی كه اكنون مطمئن هستیم كه افزایش قند خون تاثیر مخرب روی مغز دارد؛ اما در یك مطالعه جدید معلوم شده است كه حتی میزان قند خون طبیعی اگر در بالاترین سطح نرمال باشد نیز می‌تواند تاثیر نامطلوب روی سلامت مغز داشته باشد و به آن آسیب برساند.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، در این مطالعه وضعیت سلامت مغزی در افرادی مطالعه شد كه میزان قند خون آنها در حداكثر حد نرمال بود، اما به اندازه‌ای نبود كه بتوان گفت به دیابت یا پیش دیابت مبتلا هستند.

متخصصان استرالیایی در این بررسی متوجه شدند حتی این افراد نیز بیشتر از اشخاصی كه قند خونشان پایین‌تر است در معرض خطر تحلیل رفتن و كوچك شدن بافت مغزی در برخی نواحی خاص هستند.

به گزارش مای هلت نیوز دیلی، دكتر نیكلاس چربوین از كارشناسان دانشگاهی ملی استرالیا در كانبرا در این باره خاطرنشان كرد كه بسیاری از مطالعات قبلی نشان داده‌اند كه بین دیابت نوع دوم و كوچك شدن مغز و زوال عقل ارتباط آشكاری وجود دارد؛ اما پیش از این نمی‌دانستیم حتی افرادی هم كه قند خون طبیعی دارند اگر بالاترین حد قند خون نرمال را داشته باشند باز هم، اثرات سوء مشابهی را تجربه می‌كنند.

چربوین تصریح كرد: این یافته‌ها تایید می‌كند كه حتی برای افرادی هم كه دیابت ندارند، سطح قند خون روی سلامت مغزی تاثیرگذار است.

وی می‌گوید: هرچند این یافته نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد؛ اما در عین حال ما را به ارزیابی مجدد مفهوم قند خون طبیعی و نیز بازبینی تعریف بیماری دیابت ترغیب می‌كند.

این مطالعه در مجله آكادمی نورولوژی آمریكا منتشر شده است.

 

 

منبع: خبر گزاری ایسنا

 

برچسب ها: دیابت، قند خون، سلامت مغز، سطح قند خون، وضعیت مغز، میزان قند خون، قند خون طبیعی تعداد بازديد: 586 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز