Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:37

23
تیر
استفاده زیاد از لنزهای تاریخ گذشته به قرنیه آسیب می‌رساند

استفاده زیاد از لنزهای تاریخ گذشته به قرنیه آسیب می‌رساند

افرادی که به تاریخ مصرف لنزها دقت نمی‌کنند یا لنز را بیش از حد در چشم خود نگه می‌دارند در طولانی مدت به قرنیه، پلک و بافت ملتهمه چشم آنها آسیب می رسد.

 

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: افرادی که به تاریخ مصرف لنزها دقت نمی‌کنند یا لنز را بیش از حد در چشم خود نگه می‌دارند در طولانی مدت به قرنیه، پلک و بافت ملتهمه چشم آنها آسیب می رسد.

محمد آقازاده امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد عوارض غیر عفونی استفاده از لنزهای تماسی گفت: یک سری از عوارض و عکس‌العمل‌های ملتهبه چشم یا قرنیه برمی‌گردد که تغییرات که روی قرنیه ایجاد می‌شود سطحی و گذرا هستند.

وی ادامه داد: بیشترین عوارض غیر عفونی مربوط به پلک است و اکثر افرادی که به صورت مداوم از لنز استفاده می‌کنند در لبه پلک خود التهاب دارند.

به گفته این متخصص اپتومتری نباید از لنزها بیش از زمان طول عمر استفاده کرد و یا حتی لنز یک بار مصرف را به عنوان چند بار مصرف کرد. چرا که استفاده طولانی مدت سبب رسوب پذیری سطح لنز و کاهش اکسیژن رسانی به قرنیه چشم می‌شود.

رئیس انجمن اپتومتری ایران در پاسخ به اینکه سطح قرنیه افرادی که به صورت طولانی مدت از لنز استفاده می‌کنند چگونه  تغذیه می‌شود،‌گفت: معمولا اکسیژن رسانی و تغذیه قرنیه یک بخشی از محیط آزاد، بخشی از طریق عروق اطراف ملتهمه چشم و زلالیه تامین می‌شود و اشک چشم هم به دلیل داشتن مواد معدنی در تغذیه قرنیه بسار موثر است.

وی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر روی لنزهای تماسی و ایجاد التهاب در چشم گفت: هیچ گاه به بیمارانی که از لنزهای تماسی به صورت مداوم استفاده می‌کنند توصیه نمی‌کنیم با لنز بخوابند یا آن را طولانی مدت درچشم خود نگه دارند چرا که آلودگی هوا ایجاد رسوب بر روی لنز را دو چندان می‌کند.

به گفته آقازاده امیری گاهی شنیده می‌شود که افراد احساس تاری دید یا حرکت کردن لنز در چشم را دارند که معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از لنز رخ می‌دهد.

وی گفت: در طولانی مدت ممکن است با استفاده نابجا و نادرست از لنز، چشم به خاطر سنگینی جمع شود یا بزرگتر از حد معمولی به نظر برسد.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: لنز چشم، قرنیه چشم، لنز، لنزهای چشم، انواع لنز، لنز فاسد، قرنیه، لنز در چشم تعداد بازديد: 591 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز