Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 11:46

9
تیر
زندگی آپارتمانی باعث بیش فعالی کودکان می شود

زندگی آپارتمانی باعث بیش فعالی کودکان می شود

بازی های رایانه ای، تماشای بیش از اندازه تلویزیون و کار زیاد با رایانه در ایجاد اختلال بیش فعالی در کودکان موثر است.

 

مریم اصغری در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود:محیط آرپاتمان و خانه های کوچک باعث می شود کودکان دچار محدودیت شوند و این محدودیت در نهایت منجر به بیش فعالی می شود زیرا کودکان سعی می کنند این محدودیت را با بیش فعالی جبران کند.

اختلال بیش فعالی یاˈ ADHD ˈ و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود هشت تا 10 درصد کودکان را مبتلا می کند و کودکان بیش فعال در تمرکز کردن مشکل دارند.

این مدرس دانشگاه و نویسنده کتاب ˈفرد نابینا ، زندگی مستقل ˈ افزود: بازی های رایانه ای، تماشای بیش از اندازه تلویزیون و کار زیاد با رایانه در ایجاد اختلال بیش فعالی در کودکان موثر است.

به گفته وی، بازی های رایانه ای و تماشای بیش از اندازه تلویزیون کودکان را تنبل می کند و این تنبلی باعث ایجاد افسردگی در کودکان می شود.

این روانشناس روشندل کشور تاکید کرد: خانواده ها باید هوشیارانه با اختلالات رفتاری کودکان برخورد کنند و زمینه و امکانات شادی بخش را برای کودک فراهم کنند.

وی گفت: نظریه ˈپریماک ˈ یا قانون ˈمادر بزرگ ˈ به عنوان یک راهکار روانشناختی در این زمینه موثر است و باید به این اصل توجه بیشتری شود.

اصل پریماک Premack principle یا ˈقانون مادربزرگˈ یکی از فنون ˈمدیریت وابستگیˈ است که در آن رفتار افراد به گونه ای تقویت می شود که فرد پس از اتمام رفتار مطلوب می تواند فعالیت جذاب تری را انجام دهد.

این مدرس دانشگاه پیشنهاد کرد که در کنار اجرای پزشک خانواده ، طرح ˈمشاوره خانواده ˈ نیز اجرا شود. زیرا استرس های زندگی ماشینی و دغدغه های روزانه باعث افزایش افسردگی در بین انسان ها می شود از این رو حضور مشاور خانواده در کنار پزشک خانواده می تواند در کاهش استرس های روزانه موثر باشد .

وی خاطرنشان کرد که توجه به مباحث روانشناسی و مشاوره خانواده باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و یکی از راهکارهای مهم در این زمینه این است که تعرفه های روانشناسی و مشاوره تحت حمایت شرکت های بیمه قرار گیرد.

 

 

منبع: خبر گزاری ایرنا

 

برچسب ها: افسردگی در کودکان، کودکان و آپارتمان، اختلال رفتاری در کودکان، کودکان بیش فعال، بازی های رایانه ای، اختلالات رفتاری کودکان تعداد بازديد: 557 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز