Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 18:57

2
تیر
کودکان عصبی بیشتر در خطر مرگ با آنفلوانزا قرار دارند

کودکان عصبی بیشتر در خطر مرگ با آنفلوانزا قرار دارند

در کودکان دارای اختلالات عصبی مانند فلج مغزی و از کار افتادگی ذهنی احتمال مرگ بر اثر آنفلوانزا افزایش می‌یابد.

تحقیقات جدید نشان داده است کودکان عصبی بیشتر ممکن است در خطر مرگ با آنفلوانزا قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا،‌ محققان در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که در کودکان دارای اختلالات عصبی مانند فلج مغزی و از کار افتادگی ذهنی احتمال مرگ بر اثر آنفلوانزا افزایش می‌یابد.

با توجه به گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده آمریکا، واکسیناسیون، کودکان را از این خطر محافظت می‌کند.

محققان داده هایی را در سال 2009 روی کودکان زیر 18 سال برای بررسی مرگهای وابسته به آنفلوانزای خوکی H1N1 در زمان واگیر همگانی بررسی کردند.

تعداد مرگ و میر مربوط به آنفلوانزا در زمان واگیر همگانی بیش از 5 برابر تعداد متوسط مرگ و میر گزارش شده در 5 فصل آنفلوانزای قبلی بود.

68 درصد مرگ در بین کودکانی بود که تحت شرایط پزشکی‌ای که خطر ابتلا به عوارض آنفلوانزا را افزایش می دهد، قرار داشتند.

همچنین محققان دریافتند که 75 درصد از کودکان دارای اختلالات عصبی که در آنفلوانزای سال 2009 کشته شدند، علاوه بر عوارض آنفلوانزا عفونتهای خطرناکی مانند بیماریهای ریه، اختلال متابولیکی، بیماریهای قلبی یا ناهنجاری های کروموزومی داشتند.

دکتر لین فینلی رئیس نظارت و شیوع در بخش آنفلوانزا گفت: در برخی زمانها بعضی شرایط عصبی، کودکان را در خطر بالایی از عوارض آنفلوانزا قرار می‌دهد.

با این حال درصد بیشتر مرگ و میر آنفلوانزای واگیردار سال 2009 در بین کودکان با اختلالات عصبی رخ داد و این نمایانگر آسیب شدید آنفلوانزا روی کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی عصبی است.

دکتر جورجینا پیکوک، از مرکز ملی کودکان معلول و متولدین ناقص گفت: آنفلوانزا به ویژه برای کسانی که در عملکرد عضلانی و عملکرد ریه، مشکل دارند و کسانی که مشکل سرفه و یا بلع دارند، خطرناک است. این مشکلات گاهی با کودکان دارای اختلالات عصبی تجربه می‌شود

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: اختلالات عصبی، آنفلوانزا، عوارض آنفلوانزا، آنفلوانزای خوکی، فلج مغزی، اختلال متابولیکی، ناهنجاری های کروموزومی تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز