Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 03:23

2
تیر
هشدار به ورزشكارانی كه به یك‌باره وزن كم می‌كنند

هشدار به ورزشكارانی كه به یك‌باره وزن كم می‌كنند

اغلب ورزشکاران برای کاهش وزن سریع از لباس‌های پلاستیکی جهت تعریق استفاده می‌کنند که باعث تداخل در دمای مرکزی بدن، گرمازدگی شدید و حتی باعث مرگ و ایست قلبی در فرد می‌شود.

یک متخصص پزشکی ورزشی با بیان این كه کاهش وزن ناگهانی باعث آسیب‌های جدی وغیر قابل برگشت می‌شود، گفت: ورزشکاران برای کاهش وزن مناسب باید در طول فصل تمرینات یک برنامه تمرینی مناسب و مدت زمان کافی را در نظر بگیرند.

دکتر"مریم ابوالحسنی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به این که بسیاری از ورزشكاران به منظور تاثیر وزن و اجرای ورزشی بهتر تمایل به كاهش وزن دارند، گفت: بیشتر ورزشکاران قبل از مسابقات شروع به کاهش وزن یک‌باره از طریق تمرینات ورزشی بیش از حد، ‌محدودیت غذایی و مصرف داروهای که باعث کاهش وزن از طریق ادرار می‌شود، می کنند که منجر به ایجاد عوارض جدی در بدن می‌شود.

وی درباره عوارض کاهش وزن ورزشکاران، گفت: کاهش وزن ناگهانی در ورزشکاران باعث از دست دادن الکترولیت‌های بدن مانند پتاسیم و سدیم، محدودیت در دریافت انرژی، از بین رفتن بافت عضلانی، بی‌حالی و ضعف بدنی در ورزشکار می‌شود.

این متخصص پزشکی ورزشی، ادامه داد: اغلب ورزشکاران برای کاهش وزن سریع از لباس‌های پلاستیکی جهت تعریق استفاده می‌کنند که باعث تداخل در دمای مرکزی بدن، گرمازدگی شدید و حتی باعث مرگ و ایست قلبی در فرد می‌شود.

دکتر ابوالحسنی افزود: برای کاهش وزن مناسب باید در فصل تمرینات یک برنامه تمرینی و حجم تمرینی مناسب و مدت زمان کافی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: ورزشکاران باید توجه کنند برای کاهش وزن مناسب و جلوگیری از آسیب‌های بدن غیر قابل برگشت و سایر آثار سوء، با متخصصین تغذیه مشورت کنند.

 

 

منبع: خبر گزاری ایسنا

 

برچسب ها: تمرینات ورزشی، گرمازدگی، کاهش وزن ناگهانی، ورزشکاران، رژیم در ورزشکاران، عوارض کاهش وزن، لباس‌های پلاستیکی تعداد بازديد: 642 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز