Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 06:36

21
مرداد
مدت زمان نگهداری گوشت مرغ در یخچال چقدر است ؟

مدت زمان نگهداری گوشت مرغ در یخچال چقدر است ؟

در منزل مرغ تازه خریداری شده باید فوراً در یخچال با دمای 4 درجه سانتی‌گراد قرار گیرد. مدت زمان نگهداری مرغ به صورت کامل و یا قطعه شده در یخچال بین 1 تا 2 روز است.

دکتر مسیح انصاری - متخصص صنایع غذایی

 

سوال : گوشت مرغ تا چند وقت یا چند روز قابل مصرف است؟

پاسخ : در منزل مرغ تازه خریداری شده باید فوراً در یخچال با دمای 4 درجه سانتی‌گراد قرار گیرد. مدت زمان نگهداری مرغ به صورت کامل و یا قطعه شده در یخچال بین 1 تا 2 روز است. در غیر این صورت و برای نگهداری طولانی مدت (2 ماه) مرغ را در فریزر با دمای منهای 18 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بیاد داشته باشید گرچه می‌توان مرغ را به مدت طولانی‌تر از 2 ماه در فریزر نگهداری کرد، اما قرار دادن طولانی مدت مرغ در فریزر سبب افت کیفیت مرغ می‌گردد.

 

سوال :  آیا می‌توان کره را در یخچال نگهداری کرد؟ یا حتماً باید در فریزر نگهداری شود؟ (به خاطر سفت شدن در فریزر).

پاسخ : کره کامل و بسته‌بندی شده را می‌توان حتی بر روی کابینت در آشپزخانه با دمای 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد به مدت 1 تا 2 روز نگهداری کرد، اما چنانچه این کره را در یخچال با دمای 4 درجه سانتی‌گراد قرار دهید، مدت زمان نگهداری آن به 1 تا 2 ماه افزایش می‌یابد. برای نگهداری طولانی مدت (4 ماه) کره را در فریزر با دمای منهای 18 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. قرار دادن طولانی مدت کره در فریزر می‌تواند سبب تغییر طعم گردد.

برچسب ها: فریز کردن، گوشت مرغ، مواد غذایی، گوشت، کره، نگهداری گوشت، دکتر مسیح انصاری تعداد بازديد: 366 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز