Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:54

6
خرداد
بالا بودن تری‌گلیسیرید با توجه به تغذیه

بالا بودن تری‌گلیسیرید با توجه به تغذیه

اگر وزن شما مطلوب است، یعنی BMI شما در محدوده 5/18 تا 9/24 می‌باشد و با توجه به اینکه 63 ساله هستید، افزایش مختصر تری‌گلیسیرید به تنهایی مشکل آن چنانی ندارد، به شرط اینکه بقیه پروفایل لیپید در محدوده نرمال باشد.

پروفسور منصور شهرکی : متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد تمام تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 

سوال : با درود. من 63 سالم است. مراقب غذا خوردنم هستم، ولی تری‌گلیسیرید من 274 است. لطفاً مرا راهنمایی بفرمایید. ممنون.

 

 جواب : با سلام. اگر وزن شما مطلوب است، یعنی BMI شما در محدوده 5/18 تا 9/24 می‌باشد و با توجه به اینکه 63 ساله هستید، افزایش مختصر تری‌گلیسیرید به تنهایی مشکل آن چنانی ندارد، به شرط اینکه بقیه پروفایل لیپید در محدوده نرمال باشد. در اینجا باید به HDL توجه نمود. اگر میزان HDL در آقایان پایین‌تر از 40 و به ویژه کمتر از 35 و در خانم‌ها کمتر از 50 میلی‌گرم در دسی‌لیتر است، برای افزایش HDL باید ورزش کرد، بنابراین به این خواننده محترم توصیه می‌کنیم ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانند. از غذاهای چرب کمتر استفاده کنند، مثلاً از گوشت‌های پر چرب و روغن‌های جامد استفاده ننمایند.

بهتر است از روغن‌های مایع مثل روغن کانولا و سویا برای پخت و پز انتخاب کنند. از شیرینی‌های پر چرب و خامه‌ای استفاده ننمایند. تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهند و سبزیجات را حتماً در وعده‌های ناهار و شام بگنجانند. سعی کنند در هفته یکی دو نوبت غذاهای گیاهی مانند عدس پلو، لوبیا پلو و ... و همچنین هفته‌ای یک بار از منابع غذایی دریایی مثل ماهی مخصوصاً ماهی‌های پرورش یافته در دریا استفاده کنند.

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، روغن، سویا، تری‌گلیسیرید، چربی خون، پروفسور منصور شهرکی تعداد بازديد: 215 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز