Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:48

13
مهر
بهترین روغن برای مصرف

بهترین روغن برای مصرف

بهترین روغن مصرفی روغن زیتون فرابکر است و بعد از آن، روغن هسته انگور، روغن سبوس برنج و روغن کانولا توصیه می‌شوند.

 دکتر لادن گیاهی - متخصص تغذیه

 

سوال : کینوآ را چطور می‌توان مصرف کرد؟ گردو پکان با گردو ایرانی چه تفاوت‌هایی از لحاظ تغذیه‌ای دارند؟ با تشکر از پاسخگویی‌تان.

پاسخ : با سلام. معمولاً کینوآ را می‌پزند و استفاده می‌کنند. معمولاً نصف فنجان کینوآ را با دو فنجان آب می‌پزند. می‌توان طی پختن آن را طعم‌دار کرد و در تهیه انواع برگرهای سبزیجات و غذاهای گیاهی به عنوان یک منبع فوق‌العاده عالی پروتئین از آن استفاده می‌کنند.

در مورد تفاوت‌های پکن با گردو، تفاوت اصلی در اسیدهای چرب این دو است که اسید چرب تک‌غیر اشباع پکن بیشتر و اسید چرب چند غیر اشباع گردو بیشتر است. گردو امگا 3 دارد، اما پکن ندارد، ولی پکن مثل روغن زیتون به جهت اسید چرب تک زنجیر آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند. در مورد ویتامین‌ها هم ویتامین E پکن خیلی بالاتر است. ویتامین‌های A و B1 آن هم کمی از گردو بالاتر است، اما گردو ویتامین B6 بیشتری دارد. گردو از نظر منابع معدنی غنی‌تر است و کلسیم،‌ منیزیم، فسفر، مس و آهن در گردو بیشتر است، اما پکن، روی بیشتری دارد. همین‌طور فیبر پکن از گردو بیشتر است. از نظر انرژی هم در مقدار مساوی، شاید 10 کالری با هم متفاوت باشند. از نظر پروتئین، مقدار پروتئین گردو بیشتر است. گردو کمی هم شیرین‌تر است، بنابراین هر دو اینها منابع غذایی غنی هستند و عمده تفاوت آنها در اسید چرب و نیز ویتامین A و B1 که در پکن بیشتر است و ویتامین B6 که در گردو بیشتر است، می‌باشد.

 

سوال : اولویت روغن مصرفی بهتر است چه روغنی باشد؟

 پاسخ : بهترین روغن مصرفی روغن زیتون فرابکر است و بعد از آن، روغن هسته انگور، روغن سبوس برنج و روغن کانولا توصیه می‌شوند.

 

 

سوال : سلام من خانمی 15 ساله با قد 155.5 سانتیمتر و وزن 55.5 کیلوگرم هستم. می‌خواهم وزنم را کم و شکم و پهلوهایم را آب کنم. لطفاً به من یک برنامه غذایی معرفی کنید.

پاسخ : برای دریافت رژیم غذایی، دانستن فقط قد، وزن و سن کفایت نمی‌کند و به اطلاعات بیشتری از شرح حال خانوادگی، وضعیت گوارش، اشتها، سوابق بیماری، نوسانات وزن در ده سال گذشته، بیشترین و کمترین میزان وزن، داروهای مصرفی، ساعت خواب و بیداری، زمان مصرف غذا، عادات غذایی و امکانات فردی و خانوادگی برای تهیه غذا در تهیه رژیم غذایی فردی نیاز است.

برچسب ها: تغذیه سالم، روغن زیتون، روغن گیاهی، ویتامین E، افزایش قد، کینوا، بلند شدن قد، دکتر لادن گیاهی تعداد بازديد: 365 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز