Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:57

23
بهمن
شیوع بیماری قلبی در فصل سرما و اهمیت این مسئله

شیوع بیماری قلبی در فصل سرما و اهمیت این مسئله

با توجه به شیوع بیماری قلبی در فصل سرما و اهمیت این مسئله که امروزه در سنین کمتر بسیار شایع شده است لطفاً در خصوص نکات تغذیه‌ای در این زمینه توضیح بفرمایید.

دکتر سید علی کشاورز؛ متخصص تغذیه

سوال: با توجه به شیوع بیماری قلبی در فصل سرما و اهمیت این مسئله که امروزه در سنین کمتر بسیار شایع شده است لطفاً در خصوص نکات تغذیه‌ای در این زمینه توضیح بفرمایید.
پاسخ: زمینه بیماری‌های قلبی عروقی از دوران كودكی فراهم می‌شود مطالعاتی كه روی عروقی خونی افراد ١٥تا٢٥ ساله كه در اثر تصادف فوت كرده بودند نشان داد كه اولین آثار عروق خونی كه با چشم غیر مصلح قابل‌رؤیت است در این دوره ظاهر می‌شود اما افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی عروقی به‌طورکلی و مخصوصاً در فصل سرما باید میوه و سبزی‌های را زیاد مصرف كنند یكی از وعده از غذای اصلی را به حبوبات اختصاص دهند كه غنی از فیبر است.
فیبرها جذب كلسترول را در دستگاه گوارش كم می‌کند پیش از ناهار و شام یك تا دو عدد سیب میل كنند سیب فیبر محلول دَارد كه مانع جذب كلسترول می‌شود غذای مصرفی کم‌ روغن و با روغن مایع پناهی شده باشد مصرف ماهی حداقل هفته‌ای دوتا سه وعده باشد از مصرف غذاهای چرب و پر سس خودداری شود در رستوران‌ها تا مجبور نباشد غذاخورده نشود. متأسفانه غذای رستوران‌ها خیلی چرب است بهتراست گوشت مرغ و ماهی آب پز، فر پز بخارپز باشد از سبزی‌های آب پز مانند كدو بادمجان كرفس كلم هویج پیش از غذا استفاده شود سالاد بدون سس با غوره وآبلیمو پیش از غذا و سبزی‌های خوردن همراه غذا میل شود.

تعداد بازديد: 446 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز