Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:01

7
شهریور
درمان سردردهای میگرنی

درمان سردردهای میگرنی

سلام. نشانه‌هایی که جنابعالی اظهار می‌دارید، به احتمال زیاد مربوط به میگرن است. هایپیران تأثیر خوبی در کنترل و تسکین میگرن دارد، ولی برای کسب نتیجه ایده‌آل باید نکاتی را در نظر داشت:

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی - متخصص فارماکوگنوزی

 

 سوال : سلام. وقت شما بخیر. خیلی ممنون از اطلاعات و پرسش و پاسخ‌های بسیار مفیدی که در اختیارمان قرار دادید. من 32 ساله هستم. حداقل 3 بار در ماه سردردهای میگرنی بسیار شدیدی دارم که معمولاً قبل و بعد از دوران قاعدگیم هست، طوری که به نور حساسیت شدید پیدا می‌کنم، با حالت تهوع شدید، سردرد و فشار بسیار زیاد روی سر و چشم‌هایم یا نیمکره راست سر یا چپ و بعضی مواقع کل سرم. خلاصه زندگیم چند روز کاملاً مختل می‌شود و باید به یک اتاق کاملاً تاریک و خنک بروم و هیچ کاری انجام ندهم. از شدت فشار زیادی که در رگ‌های سرم احساس می‌کنم، اصلاً خوابم هم نمی‌برد و هیچ مسکنی هم جواب نمی‌دهد.

 یک دوره 6 ماهه به دستور متخصص مغز و اعصاب قرص دپاکین مصرف می‌کردم، ولی تأثیر زیادی نداشت. طبق نظر پزشک الان حدود 4 ماه است که دیگر مصرف نمی‌کنم و فقط موقع شروع سردردم قرص ریزاتریپتان مصرف می‌کنم. فقط همین آرومم می‌کند. یکی از آشنایان که پزشک عمومی هستند، به من قطره هایپیران را پیشنهاد کردند، ولی اطلاعات زیادی راجع به این دارو نداشتم.

فقط دلم می‌خواهد این سردردهای وحشتناک سراغم نیایند. کل ماه استرس این را دارم که یک هفته قبل و یک هفته بعد از قاعدگی حتماً این سردرد به سراغم خواهد آمد. حالا سوالم این است که آیا این قطره تاثیری در کاهش این گونه سردردها دارد و اینکه موقع حمله، مصرف قرص ریزاتریپتان تداخلی با این قطره ندارد؟ خیلی ممنون می‌شوم اگر فرصت کردید جوابم را بدهید. پیروز باشید.

 

 

پاسخ : سلام. نشانه‌هایی که جنابعالی اظهار می‌دارید، به احتمال زیاد مربوط به میگرن است. هایپیران تأثیر خوبی در کنترل و تسکین میگرن دارد، ولی برای کسب نتیجه ایده‌آل باید نکاتی را در نظر داشت: اول اینکه هایپیران را باید دائم هر روز و روزی یک یا دو بار و هر بار سی قطره در کمی آب ریخت و میل نمود، چون مصرف آن مانند داروهای شبمیایی در شروع حملات میگرنی چندان تاثیری ندارد. دوما مصرف آن با داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل ندارد. سوما مصرف هایپیران دارای عارضه جانبی نمی‌باشد و در هر سن و جنس و حتی کودکان قابل استفاده است و چهارم اینکه می‌توان آن را به مدت طولانی و سال‌ها مصرف نمود، اما نکته آخر اینکه هایپیران دیر اثر است و ممکن است در روزهای اول و حتی دو سه هفته کم‌اثر و یا بی‌اثر باشد که باید به مصرف ادامه داد تا نتیجه دلخواه بدست آید.

 

برچسب ها: دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، سردرد، میگرن، قطره هایپران، درمان سردرد میگرنی تعداد بازديد: 454 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز