Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:45

22
مرداد
باردارى پوچ

باردارى پوچ

باردارى پوچ یعنى اسپرم یا تخمك، ماده ژنتیكى كافى نداشته باشند و منجر به تشكیل جنین نمی‌شوند. نیاز به تست‌هاى ژنتیكى و آزمایشات پیچیده ندارد و كاملاً تصادفی می‌باشد.

د‌کتر مریم خاد‌م - جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

 

سوال : با سلام و وقت به خیر خدمت خانم دکتر عزیز. ببخشید، خواهر من خرداد ماه قبل از اطلاع از بارداری قرص اورژانسی خورده بود که بعدش سقط شد، ولی دکتر گفت بعد از تشکیل لقاح قرص اثر نمی‌کند و بارداری پوچ بود. از چند ماه قبل دوباره اقدام کردند که ماه قبل بعد از دو هفته تاخیر در پریود جواب آزمایش مثبت بود، ولی سونوگرافی چیزی نشان نمی‌داد که آن هم بعد از چند روز خونریزی و لکه‌بینی سقط شد. یک ماه قبل از بارداری آزمایش داده بود که کم‌کاری تیروئید جزئی نشان داده بود و دکتر برایش روزی یک لووتیروکسین داده بود. می‌خواستم علت بارداری پوچ را بدانم و اگر بخواهند دوباره اقدام کنند، باید چه کار کنند؟ با تشکر فراوان.

 

 جواب : باردارى پوچ یعنى اسپرم یا تخمك، ماده ژنتیكى كافى نداشته باشند و منجر به تشكیل جنین نمی‌شوند. نیاز به تست‌هاى ژنتیكى و آزمایشات پیچیده ندارد و كاملاً تصادفی می‌باشد. بعد از سه ماه و با خوردن یدوفولیك، براى باردارى بعدى اقدام كنند.

برچسب ها: سقط جنین، اسپرم، بارداری پوچ، د‌کتر مریم خاد‌م تعداد بازديد: 362 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز