Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 14:49

22
اردیبهشت
دلیل قرمزی پوست بعد از حمام

دلیل قرمزی پوست بعد از حمام

آقایی 25 ساله هستم صورتم همیشه بعد از آمدن از استخر و حمام شدیدا قرمز می‌شود. برای بهبود این وضعیت چه کاری باید انجام دهم ؟  

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز 

 

گروهی از افراد كه خصوصاً این حالت در خانم‌ها به مدت بیشتری دیده می‌شود پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرمای شدید و یا حمام گرم و یا استخر و سونا دچار قرمزی شدید در ناحیه صورت خصوصاً گوش‌ها می‌شوند. این افراد لازم است از قرار گرفتن در محیط‌هایی كه دمای متضاد و بسیار متفاوت با بدن دارند مثلاً سونا یا مثلاً در زمستان از رفتن به محیط‌های بسیار سرد (مثل اسكی) پرهیز كنند.

قبل از خروج از منزل از تركیبات محافظ پوست مثل ضدآفتاب‌های قوی حتماً استفاده كنند. حتی قبل از رفتن به داخل آب، ضدآفتاب خود را فراموش نكنید.

از تركیبات حاوی ویتامین C (میوه‌ها) و بتاكاروتن (مانند هویج، خرمالو، زردآلو، ...) روزانه به مقدار كافی استفاده كنید. در مورد آقایان داشتن ریش و عدم اصلاح صورت به صورت كامل می‌تواند برایشان كمك كننده باشد. پس بهتر است این افراد كمی ریش داشته یا هر چند روز یك بار اصلاح كنند. امروزه ثابت شده كه مصرف چربی امگا 3 نیز حداقل هفته‌ای 3 بار می‌تواند برای كمتر شدن این حالت مفید باشد.

تعداد بازديد: 3368 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • دختری نه ساله دارم هنگام حمام وقتی اب و یا صابون به بدنش میخوره حساسیت میکنه و شکم و پشتش انگار که سوخته باشه قرمز میشه,علت چیست و درمانش چیه ?ممنونم
    • سلام. ابتدا لازم است نوع ضایعات پوستی، فرم آن و میزان گسترش و شدتش دیده شود، اما اگر فکر کنید فقط حساسیت پوستی هست، می‌تواند به‌علت تماس با صابون یا شوینده باشد و همچنین حتی به‌دلیل تماس با آب گرم، بنابراین با مراجعه به متخصص پوست می‌توانید بررسی کنید و از درمان به‌عنوان پیشگیری استفاده کنید.

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز