Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 14:49

22
اردیبهشت
از بین بردن لک های جای جوش

از بین بردن لک های جای جوش

دختری19 ساله هستم که از لکه‌های  جای جوش صورت رنج می‌برم. برای از بین بردن این لک‌ها چه راه درمانی و جود دارد؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز 

 

با توجه به سن شما، لازم است در ابتدا درمان جوش‌های صورت به طور خاص انجام شود تا جوش جدیدی اضافه نشود، زیرا هر جوش مساوی با جای جوش خواهد بود و درمان آن هم سخت و طولانی مدت می‌باشد.  اگر جای جوش شما به صورت فرو رفتگی و اسكار باشد.

لازم است درمان‌های خاص مثلاً استفاده از تركیبات لایه‌بردار مثل تركیبات رتینوئید استفاده شود. ابتدا با هفته‌ای 2 شب موقع خواب شروع و به هفته‌ای 3 شب برسانید و درمان را حداقل 3-6 ماه ادامه دهید.

در صورتی كه جای جوش شما به صورت لك باقی مانده است شما می‌توانید علاوه بر تركیبات پیگماتاسیون مانند تركیبات kojicacid و آربوتین، از روش‌های لایه‌برداری مانند میكرودرم ابریشن و حتی بهتر است هم‌زمان از هر دو روش استفاده كنید.

استفاده از میكرودرم باعث می‌شود لكه‌ها تیرگی‌‌های كاهش پیدا كند. در صورتی كه جوشگاه شما عمیق است حتما باید از روش‌های تهاجمی‌تر مانند لیزر co2 فراكشنال و یا روش prp (تزریق پلاسمای تغلیظ شده) استفاده كنید.

تعداد بازديد: 692 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز