Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:11

4
اردیبهشت
خاصیت روغن جوجوبا

خاصیت روغن جوجوبا

روغن جوجوبا كه در اكثر كرم‌ها استفاده می‌شود چیست و چه خاصیتی دارد؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز  

 

این روغن زرد كمرنگ، در واقع نوعی موم مایع است كه از دانه‌های گیاه همیشه سبز جوجوبا كه در مكزیك می‌روید، به دست می‌آید در گذشته دور این روغن توسط قوم آرتك و بعد از آنان توسط سرخپوستان مكزیك استفاده می‌شد. جوجوبا یكی از شاهكارهای طبیعت به شمار می‌رود، امروزه یكی از اجزای ضروری و مهم بسیاری از فرآورده‌های آرایشی مو و پوست سر می‌باشد.

این ماده غیر عادی است زیرا یگانه مومی است كه در دمای اتاق حالت مایع دارد. این روغن از دیدگاه تركیبات شیمیایی شباهت فراوانی به روغن عنبر ماهی كه اسپرماستی نامیده می‌شود، دارد. اسپرماستی نیز تا اوایل دهه 1980 میلادی به صورت گسترده در فرمولاسیون كرم‌های بهداشتی به كار می‌رفت.

روغن جوجوبا شباهت زیادی به چربی طبیعی پوست دارد و بدین سبب برای استفاده در فراورده‌های مخصوص پوست صورت برای پوست چرب بسیار مناسب است. دیگر مزیت جوجوبا این است كه از دوام طولانی برخوردار است و برخلاف، دیگر روغن‌های گیاهی، گاه‌گاهی به هنگامی كه به‌صورت روباز در معرض هوا و آفتاب قرار گیرد، فاسد نمی‌شود.

تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز