Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 02:51

31
فروردین
علت خشکی و سوزش کف پا

علت خشکی و سوزش کف پا

آقای 85 ساله هستم با وزن 52 كیلو و قد 166 سانتی‌متر. نزدیك سه سال است كف پایم خشك می‌شود و سوزش و درد دارد. تا به‌حال پمادهای مختلفی مصرف كرده‌ام، اما نتیجه نگرفتم و همچنین از زانو تا كف پا همیشه سرد است و مجبورم حتی در تابستان هم با جوراب باشم. لطفاً مرا راهنمایی كنید.  

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز  

 

خشكی پوست به دنبال افزایش سن امری طبیعی است. بنابراین استفاده از تركیبات نرم كننده با اوره بالا به همگان توصیه می‌شود. اما سردی و سوزش و درد ناحیه پاها موضوع دیگری است. در صورتی‌كه شما دارای قند بالا هستید، حتماً سردی و بی‌حسی خواهید داشت.

در صورت استفاده از سیگار نیز سردی و درد در پاها وجود دارد كه به آن بورگی، می‌گویند. ممكن است شما دچار اختلال در چربی‌های خون باشید كه با درد و سوزش همراه شده باشد.البته ممكن است دچار هیچكدام از این مشكلات نباشید، ولی به علت افزایش سن و كاهش راندمان قلبی و كاهش سطح جذب مواد كه منجر به كاهش مواد لازم در بدن شما شده، دچار عوارض گفته شده باشید كه در صورت آخر، بهتر است از مكمل‌های غذایی متناسب با سن خود، مثلاً كپسول‌های فارماتون و داروهایی مانند كوآنزیمQ10 و كپسول‌های روغن ماهی (Omega-3) حتماً استفاده نمایید.

توجه به ویتامین‌های گروه B در این سن بسیار مهم است؛ بنابراین مصرف جوانه‌ها (مثل جوانه گندم و ماش) حتماً توصیه می‌شود.

تعداد بازديد: 1494 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز