Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 20:19

2
آذر
انواع مزاجها و نحوه درمان

انواع مزاجها و نحوه درمان

علت شيرين شدن دهان چيست؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام ، علت شیرین شدن دهان بیشتر توسط پزشكانی كه طب سنتی كار می‌كنند به كار برده می‌شود همان‌طور كه می‌دانید در طب سنتی امراض و بیماریها براساس اخلاط اربعه در بدن تقسیم‌بندی می‌شود و طب سنتی معتقد است كه اخلاط اربعه در بدن هر شخص سالمی باید به حالت متعادل باشد تا زندگی و ادامه حیات او مقدور باشد و در صورت غلبه هر كدام از این مزاج‌ها بر همدیگر یكسری علائم در فرد غلبه می‌كند اخلاط چهارگانه عبارتند از صفرا، خون، بلغم و سودا.

در هنگام غلبه خون فرد دچار علائمی به شكل زیر می‌شود (به عبارتی در طب سنتی معتقدند كه غلبه خون یعنی كثیف و سوخته شدن خون)، سنگینی سر، خمیاز كشیدن، چرت زدن، كندی حواس، شیرین شدن دهان، لزج شدن آب دهان، سرخی زبان، خارش بدن، بروز دمل و جوش‌های ریز بدن خصوصاً‌در پیشانی و پشت سر و كتف‌ها و شانه‌ها، گاه خون آمدن از لثه‌ها و دندان‌ها و نهایتاً‌ كسالت و خمودگی مداوم به افرادی كه خون در آنها غلبه می‌كند، دمول مزاج می‌گویند و مهمترین علت غلبه خون، پرخوری، زیاده‌روی در مصرف انواع غذاهای سرخ كرده و تند و تیز است.

افراد دموی مزاج اغلب از آرامش نسبی برخوردار نیستند غذاهای مضر برای افراد دموی مزاج عبارتند از: غذاهای سرخ شده و چرب، شیرینی، ادویه‌‌جات تند، غذاهای شور و انواع شور مثل خیارشور و كلم‌شور، سركه، سیر، چای، قهوه، نسكافه، ماست، بادمجان و غذاهای ساندویچی. غذاهای مفید برای افراد دموی مزاج عبارتند از: نوشیدن روزانه 6 لیوان آب خنك، زرشك، كاهو، خیار، میوه بخصوص سیب و انار، سبزیجات، سوپ جو، لیموترش سالاد، حبوبات، روغن زیتون، غلات، خاكشیر، انواع توت و شاتوت، غذاهای بخارپز.

تعداد بازديد: 639 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز