Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:47

11
آبان
علل و درمان سردی دست و پا

علل و درمان سردی دست و پا

با سلام

خانمی 36 ساله و دارای 2 فرزند و قد 160 سانت  و وزن 76 كيلو هستم.  هميشه  و با كوچكترين احساس حتی خنكی هوا دستها و پاهايم يخ می كند.  بطوريكه  اطرافيانم متعجب می شوند. دارای كم خونی نيستم و فشار خون نرمال (معمولا 6 روی 10 ) دارم. دليل چيست؟ و هميشه احساس سرما می كنم!

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام و تشكر از شما، احساس هميشگي سرما به هيچ‌وجه خوشايند نيست. این حالت علل متفاوتی دارد که شامل ضعف شدید جسمی، استرس بیش از حد، داشتنن رژیم غذایی شدید، کم‌خونی، کم کاری تیرویید، دیابت، کلسترول بالا، حجم ناکافی توده عضلات، اختلالات هورمونی مانند کاهش شدید کورتیزول بدن، کاهش فشار خون، ابتدای عفونتها، اختلالات خوردن مثل بی اشتهایی عصبی (آنورکسی نوروزا)  و  اختلالات روانی شدید است. در مواردی که فقط دست و پا سرد می شوند، ممکن است مبتلا به سندرم رينود باشند.

اين عارضه اغلب زنان و بيشتر، زنان لاغر را تحت تأثير قرار می دهد. به علتی ناشناخته، جريان گردش خون در دست و پاها دچار اختلال می شود. به علت اين جريان مختل شده، انگشت‌های دست و پا، در معرض سرما سفيد، سرد، بی حس و دردناک می شوند. در بسیاری موارد، هیچ علتی برای آن یافت نمی شود و شاید ژنتیکی باشد. در این موارد کافی است از تماس با سرما پرهیز شود و دست و پا به خوبی پوشانده شوند. پیشنهاد می شود برای ارزیابی عمومی سلامتی به پزشک معالج مراجعه شود تا علت آن پیدا شده و درمان مناسب تجویز شود.

تعداد بازديد: 754 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز