Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 17:35

4
آبان
تاثیر ورزش در کاهش تری گلسیرید

تاثیر ورزش در کاهش تری گلسیرید

دلیل اینکه ورزش در کاهش تری گلسیرید و افزایش HDL موثراست ولی در کاهش LDL تاثیری ندارد چیست؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام اختلالات متابولیک در انسان می تواند به دلایل متفاوتی اتفاق افتد که شایع ترین علل آن در حال حاضر پیروی از الگوی خوراکی ناسالم، کاهش فعالیت فیزیکی و ورزش و مصرف دخانیات است. الگوی خوراکی سالم نیز به مفهوم مصرف کالری بیشتر از نیاز روزانه و نتیجتا بروز اضافه وزن و چاقی است که ارتباط مستقیم با این مشکل دارد. مطالعات جدید نشان داده اند که برای تصحیح این اختلالات کارا ترین روش پیروی از رژیم خوراکی کم کالری (رژیم کاهش وزن در افراد چاق و اضافه وزن) همراه با برنامه ورزشی منظم و روزانه و ترک مصرف دخانیات است و رژیم خوراکی یا ورزش به تنهایی اثر چندانی در کنترل این مشکل ندارند.

بنابراین، در بیشتر موارد انجام اقدامات یاد شده بطور منظم نه تنها بر کاهش تری گلیسرید و افزایش HDL موثر است بلکه اثر قابل توجه بر کاهش کلسترول و LDL نیز دارد. بنابراین، همانگونه که ذکر شد پیروی از رژیم خوراکی یا ورزش به تنهایی اثر چندان موثر و پایداری بر اختلالات متابولیک نخواهد داشت. تنها در درصد بسیار خاصی از افراد، افزایش طیف چربی های خون دلایل ژنتیکی و وراثتی دارد که کنترل اختلالات چربی و متابولیک را دشوار می کند و این افراد بر اساس شرایط فردی نیاز به درمان های پزشکی خاص دارند.

تعداد بازديد: 518 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز