Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 06:57

29
فروردین
درمان زخم گوشه دهان | زخم گوشه لب در زمستان و بهار

درمان زخم گوشه دهان | زخم گوشه لب در زمستان و بهار

درمان زخم گوشه دهان

 

آقایی 35 ساله هستم گوشه‌های لبم معمولاً در فصل زمستان و بهار زخم و دردناك می‌شود. راه‌های درمان آن چیست؟  

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز  

زخم گوشه دهان یا التهاب گوشه‌های لب Angularcheltlis یا Perieche آماس در گوشه‌های دهان می‌تواند در هر سنی رخ دهد. كمبود ویتامین‌های گروه B ممكن است یكی از علل آن باشد كه می‌توان آن را به صورت جوانه گندم، قرص مخمر و  ویتامین B برطرف كرد. ولی لیسیدن لبها خصوصاً در هوای سرد و افرادی كه تنفس دهانی دارند، گاز گرفتن گوشه‌های دهان هم می‌تواند چنین حالتی را ایجاد كند.

تحریك مداوم ممكن است به التهاب اگزمایی منجر شود. افرادی كه بزاق زیاد دارند و بزاق آنها در گوشه‌های دهان جمع می شود هم دچار این التهاب می‌شوند و تنفس دهانی و بازماندن دهان به دنبال وضعیت نامناسب دندان‌ها و لیسیدن وسواس‌‌گونه لب‌ها هم از دیگر عوامل است.

استفاده خشن از نخ دندان باعث ترومای مكانیكی به گوشه‌های لب می‌شود در افراد مسن و افرادی كه دندان‌های خود را كشیده‌اند و چین‌های پوستی كنار لب‌ها افزایش یافته است هم معمولاً دچار چنین مشكلی می‌شوند. جهت درمان زخم گوشه دهان، بهترین راه ترك عادات ناصحیح و رفع كمبود ویتامین و در صورت آزار فراوان استفاده از كرم‌های استروئیدی دو بار در روز برای سه روز می‌باشد.

 

برچسب ها: زخم گوشه دهان، درمان زخم گوشه دهان، زخم دهان تعداد بازديد: 1445 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز