Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 18:10

28
مهر
طرز تهیه ماست

طرز تهیه ماست

دليل ترش شدن و جوشيدن ماست چيست؟ آيا در اين حالت ماست فاسد شده و بايد آن را دور ريخت؟ براي جلوگيري از ترش شدن ماست چه بايد كرد؟

پاسخ ارائه شده توسط: آشپزباشی

با سلام یكی از روش‌های نگهداری شیر، تبدیل آن به ماست است. بدین ترتیب كه ابتدا شیر را پاستوریزه می‌كنند. سپس اجازه می‌دهند دمای شیر تا حدود 40 درجه سانتیگراد كاهش یابد. در این هنگام با افزودن مایه ماست كه در واقع اضافه كردن باكتری‌های لاكتیك است، قند لاكتوز شیر به اسید لاكتیك تبدیل می‌شود و پروتئین‌های شیر منعقد و ماست تهیه می‌گردد. پس از تشكیل ماست، آن را در جای خنك (یخچال) نگهداری می‌نمایند. چنانچه ماست در دمای معمولی قرار گیرد، فعالیت بیش از اندازه باكتری‌های لاكتیك موجب ترش شدن ماست می‌گردد.

بطور كلی ترش شدن ماست كه ناشی از تولید زیاد اسید لاكتیك در ماست است، دلیل فساد ماست نمی‌باشد و حتی برخی ذائقه‌ها، ماست ترش را بر ماست شیرین ترجیح می‌دهند. به منظور جلوگیری از ترش شدن ماست، باید آن را در دمای یخچال قرار داد و در مدت 7 تا 10 روز مصرف نمود. البته چنانچه از ماست‌های تجاری استفاده می‌نمایید، باید زمان انقضاء ماست را كه بر روی بسته‌بندی درج شده مدنظر قرار دهید. به هر حال مناسب است ماست را طی 10 روز از زمان تولید مصرف نمایید

تعداد بازديد: 698 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز