Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:17

22
مرداد
ترک لب در کودک

ترک لب در کودک

بچه‌ای که در 6 ماهگی دچار ترک لب می‌شود، یا گرفتگی بینی دارد، یعنی بینی خوب شستشو نمی‌شود و در نتیجه بچه با دهان نفس می‌کشد و لب خشک می‌شود، یا میزان دریافت مایعات کم است

دکتر شادی نعیمی -  متخصص کودکان و نوزادان

 

سوال : با سلام. پسرم 6 ماهش است. دچار ترک لب می‌شود. لطفا علت و راه درمان آن را بفرمایید.

 

جواب : بچه‌ای که در 6 ماهگی دچار ترک لب می‌شود، یا گرفتگی بینی دارد، یعنی بینی خوب شستشو نمی‌شود و در نتیجه بچه با دهان نفس می‌کشد و لب خشک می‌شود، یا میزان دریافت مایعات کم است و یا محیطی که بچه نگه داشته می‌شود، خیلی گرم است. هر سه این دلایل می‌توانند ترک لب را ایجاد کنند. اگر کودک شیر مادر می‌خورد و به اندازه کافی تغذیه می‌شود و در روز بیش از 4 پوشک سنگین و حجم ادرار خوب دارد، پس در مورد مایعات و دمای محیط می‌توانیم مطمئن شویم که مشکلی وجود ندارد، در این صورت می‌توانند از اسپری‌های بینی که مخصوص زیر یکسال هستند استفاده کنند و یا اگر موجود ندارند، حداقل می‌توانند از قطره بینی برای شستشو و تمیز کردن بینی استفاده کنند. در مورد کرم هم برای بچه 6 ماهه، فقط می‌توان از کرم‌های استریل چشمی ویتامین A استفاده کرد، ولی کرم به تنهایی چاره‌ساز نیست، یعنی اگر عوامل اطراف را اصلاح نکنیم و بینی را باز نگه نداریم، هر چقدر هم که کرم بزنیم، مشکل لب به طور کامل درست نخواهد شد.

برچسب ها: ترک لب، خشکی لب، دکتر شادی نعیمی، ترک لب در نوزاد، گرفتگی بینی در نوزاد تعداد بازديد: 397 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز