Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:28

22
مرداد
تغذیه در کودکان مبتلا به سندروم داون

تغذیه در کودکان مبتلا به سندروم داون

این کودکان به علت شرایط ویژه نیازمند مراقبت‌های خاصی هستند مثلا چون حفره دهان کوچک و زبان بزرگ است بهتر است از غذاهای انگشتی (Finger Foods) در وعده های متعدد استفاده نمایید.

دکتر پیام فرح‌بخش - متخصص تغذیه و رژیم درمانی

 

سوال : با سلام. يک دختر كوچولوی 2 سال و نیمه مبتلا به داون دارم. دخترم اصلا غذا دوست ندارد بخورد. چه از نوع میکس شده یا مکمل ها و چه از نوع سفت یا غذای خودمان. البته سر سفره می نشیند و با قاشق با غذا بازی بازی می‌کند و گاهی مثل ما قاشق را در دهانش می‌کند، ولی حاضر نیست غذا را بجود و محتویات را به بیرون از دهان می‌دهد. در حال حاضر هم فقط شیر خشک مصرف دارد و چون از همان نوزادی تحت عمل روده قرار گرفته و روده بزرگش خیلی کوتاه شده، مدفوعش هم نرم و آبکی است و ما مجبوریم ترکیبی از شیر LF و شير خشك 3 به او بدهيم. لطفا من را راهنمايي كنيد که چطور او را غذا‌خور نمایم. با تشکر.

 

جواب : با سلام و تشکر. این کودکان به علت شرایط ویژه نیازمند مراقبت‌های خاصی هستند مثلا چون حفره دهان کوچک و زبان بزرگ است بهتر است از غذاهای انگشتی (Finger Foods) در وعده های متعدد استفاده نمایید. همچنین به علت شیوع یبوست در این کودکان توصیه به مصرف روغن زیتون همراه با غذا دارم. برای غنی سازی غذاها از نظر انرژی میزان روغن و شکر غذای کودک را افزایش دهید. استفاده از غذای سفره را در این سن حداقل به شما توصیه نمی کنم و بهتر است غذای کودکتان بیشتر به شکل پوره تهیه گردد. تکرار غذاهای مورد علاقه کودک استراتژی خوبی برای خوراندن غذا به کودکان است و همچنین برای مکمل می توانید از مکمل‌هایی که به شکل پاستیل تهیه می‌شوند کمک بگیرید.

برچسب ها: غذای کودک، سندروم داون، یبوست در کودک، دکتر پیام فرح‌بخش، تغذیه در کودکان سندروم داون تعداد بازديد: 397 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز