Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 14:32

22
آذر
بیماری کهیر و عوامل ایجاد آن

بیماری کهیر و عوامل ایجاد آن

دختر 5 ساله‌ام با خوردن شکلات دچار ضایعات قرمز رنگ برجسته‌ای روی تمام بدن خود شده که به شدت خارش‌دار است. به پزشک مراجعه کرده‌ام. با تشخیص کهیر، شربت و پماد تجویز کرده است. برای اینکه این حالت تکرار نشود، چه کاری لازم است انجام شود؟

پاسخ ارائه شده توسط: د‌‌‌كتر ريحانه بركتين ، متخصص اطفال

كهیر، ضایعات متورم قرمز و یا صورتی رنگ بر روی پوست است که در شكل‌ها و اندازه‌های مختلف ظاهر می‌شوند. اغلب دارای یك محوطه مركزی رنگ‌پریده و برآمده‌اند كه محدوده‌ای قرمز رنگ دور آنها قرار دارد و معمولا می‌خارند. کهیر‌ها شایع هستند اما واگیردار نیستند. علل شایع کهیر عبارتست از: آجیل‌ها، بادام زمینی، ماهی، شیر، توت‌های تازه یا فریز شده، گوجه‌فرنگی، و برخی افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های خاص غذایی موجود در انواع شکلات‌ها و آبنبات‌ها، گزیدگی و نیش حشرات، داروها، گرده گل‌ها، تماس با حیوانات. اگر می‌توانید علت بروز كهیر را شناسایی كنید، سعی كنید كودكتان در آینده مجددا در معرض آن قرار نگیرد.

اما اگر كودك شما علاوه بر کهیر دارای نشانه‌های مشكل تنفسی (از قبیل خس‌خس كردن، سرفه، تنگی نفس یا ورم گلو) باشد و یا اگر اسهال یا استفراغ شدید دارد فورا با اورژانس و یا بیمارستان تماس بگیرید. این نشانه‌ها، می‌توانند علامت بروز یك واكنش آلرژیك خطرناک باشد. همچنین اگر کهیرها بیشتر از یک هفته باقی مانده یا مکررا ایجاد شود لازم است به پزشک مراجعه نمایید.

تعداد بازديد: 618 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز