Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:11

18
بهمن
دردهای پنهان زنان

دردهای پنهان زنان

اگر خجالت مي ‌کشيد به خاطر بعضي بيماري ‌ها يا مشکلات ‌تان دکتر برويد و مشکل‌ تان را با او در ميان بگذاريد، بدانيد که شما تنها نيستيد.

در دنيا ميليون‌ها ميليون زن هستند که مانند شما هستند. در اين مقاله با 6 مشکل شايع زنانه که بسياري از خانم‌ها از در ميان گذاشتن آن ها با پزشکان طفره مي ‌روند، آشنا مي‌ شويم.

1- تکرر ادرار

تعداد زيادي از زنان، مخصوصا در سنين بالا، دچار مشکلات مربوط به مثانه و کنترل ادرار مي‌ شوند و از ابراز اين موضوع خجالت مي‌کشند؛ چرا که تصور مي ‌کنند وقتي کسي آموزش توالت رفتن را آموخت، بايد هميشه قادر باشد تا خود را کنترل کند. اين مشکل در دوران سالمندي نيز در ميان اين افراد زياد ديده مي ‌شود و هيچ‌کس نمي‌ خواهد و دوست ندارد ديگران متوجه اين موضوع شوند چرا که تکرر ادرار و گاه بي ‌اختياري نشان ‌دهنده پيري است. اما از هر سه زن، يک نفر با تکرر ادرار ، زير 35 سال سن دارد.

درمان

نشت ادرار در هر حالت و موقعيت، امري غيرطبيعي است اما نبايد نگران شد، چرا که درمان هاي مختلفي براي اين افراد و افرادي که دچار تکرر ادرار مي‌ شود، وجود دارد بنابراين اگر شما دچار چنين مشکلي هستيد، خجالت نکشيد و پزشک خود را از اين موضوع آگاه کنيد. پزشک هرگز در مورد شما قضاوت نمي ‌کند و حتما در رفع مشکل به شما کمک مي‌ کند.

قدم اول تعيين يک قرار ملاقات با پزشک، قدم دوم رفتن نزد پزشک و قدم سوم بيان مشکل يعني من دچار بي‌اختياري ادرار يا نشت ادرار شده‌ام، مي‌ باشد. به همين سادگي بقيه را به پزشک بسپاريد. تنها کافي است به سوالات او پاسخ دهيد تا راه‌حل و درمان‌ هاي مناسب را به کار ببنديد.

اگر سعي کنيد خودتان مشکل خود را حل کنيد، مطمئن باشيد که وضع بدتر خواهد شد.

بعضي از زنان که مبتلا به مثانه بيش ‌فعال هستند، دريافت مايعات خود را محدود کرده و اين مي‌ تواند سبب بروز عفونت و التهاب مثانه شود. تکرر ادرار امر طبيعي نيست اما در سال‌ هاي قبل از يائسگي شايع است.

به گفته محققان مايوکلينيک، داروها، تغييرات رژيم ‌غذايي و ورزش ‌هايي به نام کژل براي تقويت عضلات مي‌ تواند به کنترل ادرار کمک شاياني کند.

اما بي‌اختياري ادراري مي‌ تواند علامتي از يک بيماري زمينه‌ اي باشد و نياز به ارزيابي‌هاي بيشتري داشته باشد، حتي مي ‌تواند عارضه جانبي دارويي باشد که شما دريافت مي‌ کنيد.

2- دفع گاز

هر فردي گاز دفع مي ‌کند و اين، امري طبيعي است تا از اين طريق از ايجاد نفخ و مشکلات بعدي آن جلوگيري ‌شود؛ اما هستند کساني که بي‌اختيار دچار دفع گاز مي ‌شوند. دفع گاز خيلي از اوقات مرتبط با غذايي است که مصرف مي ‌کنيد. پس حتما اين موضوع را با پزشک خود در ميان بگذاريد.

درمان

خيلي اوقات با تغيير رژيم غذايي و تعديل غذاها و مصرف داروها اين مشکل در شما رفع مي‌شود.

عوامل زيادي هستند که مي‌ توانند سبب دفع گاز شوند نظير خوردن بعضي از مواد غذايي مانند نخود و لوبيا، مصرف سبزيجات خام و يا بلع هوا هنگام خوردن غذا(مثلا حرف زدن موقع غذا خوردن).

3- سندرم روده تحريک ‌پذير

سندرم روده تحريک ‌پذير با درد شکم و تغيير در وضعيت اجابت مزاج مشخص مي‌شود. حرکات زياد روده‌ها يا کاهش حرکات آن به بروز اسهال‌ هاي مکرر معده‌اي و يبوست منجر مي‌ شود. افرادي که دچار اين مشکل مي‌ شوند، از بيان اين موضوع معمولا خجالت‌ مي ‌کشند؛ چرا که احساس مي‌ کنند متفاوت ‌تر از ديگران دچار حس دفع مدفوع مي ‌شوند. اين مشکل در ميان زنان شايع ‌تر است اما خوب است بدانيد که روش‌ ها و درمان ‌هاي مختلفي مي ‌تواند شرايط را براي اين افراد قابل تحمل ‌تر کند.

4- تعريق بيش از حد

بسياري از زنان به خاطر اين که زياد عرق مي ‌کنند، خجالت مي ‌کشند؛ چه کف دست‌شان عرق کند، چه لباس ‌هاي زيرشان، لازم است که تعريق توسط پزشک مورد ارزيابي قرار بگيرد.

درمان

همان ‌طور که براي ساير مشکلات زنان درمان‌ هاي لازم وجود دارد، براي رفع تعريق هم داروها و اسپري‌ هاي مختلفي موجود است اما در موارد شديد تزريق ماده‌اي به نام بوتاکس مي‌ تواند راه‌ حل کاهش تعريق در دست‌ها ، پاها و زير بغل باشد.

بسياري از خانم‌ها به خاطر همين مشکل از انجام فعاليت خودداري مي‌ کنند و حتي در مکان‌ هاي عمومي ورزش نمي ‌کنند که اين مي‌ تواند ضررهاي بيشتري براي آن ها داشته باشد.

5- بوي نامطبوع بدن

خيلي از خانم ‌ها فکر مي ‌کنند که فقط آن ها هستند که بدن ‌شان بو مي ‌دهد و اين روي ذهنيت‌‌ آن ها نسبت به بدن و احساس خود نسبت به همسرشان تاثير گذاشته و روابط زناشويي‌ شان را هم تحت تاثير قرار مي ‌دهد.

درمان

اگر علت، عفوني باشد، مصرف داروهاي مناسب سبب بهبود بيماري و رفع مشکل مي‌ شود و در غير اين صورت، شيوه‌ هاي ديگري براي کاهش و حتي رفع بوي بد واژن نيز وجود دارد.

 6- کاهش ميل جنسي

بسياري از زنان از بيان اين که ميل جنسي ‌شان کاهش پيدا کرده خجالت مي‌ کشند. کاهش ميل جنسي تاثيرات رواني، جسمي و حتي اجتماعي روي زنان مي ‌گذارد و به افسردگي آن ها منجر مي‌ شود بنابراين نياز به بررسي همه‌ جانبه دارد تا تعيين شود که علت آن چيست؟ ممکن است يک خانم مسئوليت مراقبت از والدين سالخورده خود را داشته باشد و يا در محيط خانه شرايط مناسبي را براي بودن با همسر نداشته باشد. اين عوامل همه تاثيرات جسمي و روحي روي زنان مي ‌گذارد. گاه کاهش ميل جنسي به دليل افسردگي ،اضطراب و تصوير ذهني بد نسبت به خود هم ايجاد مي ‌شود. بيماري ‌هاي مزمني نظير بيماري‌ هاي قلبي ، ديابت و بعضي داروها هم مي ‌توانند نقش مهمي در کاهش ميل جنسي داشته باشند.

 

 منبع:tebyan.net

 بیشتر بخوانید:

7 نشانه خطرناک برای یک بیماری زنانه

چرا دستمال کاغذی برای زنان خطر دارد؟

بیماری هایی که زنان از مادرانشان به ارث می برند!

علت درد زنان بعد از رابطه جنسی چیست؟

10 خوراکی مغذی برای سلامت زنان

برچسب ها: دردهای شکمی، زندگی آنلاین، سندرم روده تحریک پذیر، یائستگی، علائم یائستگی، کاهش میل جنسی در زنان، دردهای زنانه، دل دردهای زنانه، دل دردهای قاعدگی، پیشگیری از یائستگی، تقویت میل جنسی زنان تعداد بازديد: 1240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز