Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 06:53

24
اسفند
9 روش از بین بردن منگوله های پوستی

9 روش از بین بردن منگوله های پوستی

از بین بردن منگوله‌های پوستی یکی از دغدغه‌هایی است که ممکن است با انتخاب اشتباه دچار مشکلاتی شوید. توصیه ما این است که قبل از امتحان کردن هر روش خانگی و یا هر روش دیگری که به شما پیشنهاد می‌شود.

از بین بردن منگوله‌های پوستی یکی از دغدغه‌هایی است که ممکن است با انتخاب اشتباه دچار مشکلاتی شوید. توصیه ما این است که قبل از امتحان کردن هر روش خانگی و یا هر روش دیگری که به شما پیشنهاد می‌شود با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید. تا زمانی که این منگوله‌های پوستی موجب اذیت شما نمی‌شوند به آنها دست نزنید، اما اگر می‌خواهید به دلایل مخصوص به خودتان از شر این منگوله‌های پوستی در امان باشید، با ما همراه باشید تا شما را با روش‌هایی که از بین بردن منگوله‌‌های پوستی کمک می‌کنند آشنا کنیم.

9 روش از بین بردن منگوله‌های پوستی

در این مقاله می‌خواهیم به 9 روش از بین بردن منگوله‌های پوستی اشاره کنیم و همچنین اطلاعاتی در مورد روش‌های حرفه‌ای برای از بین منگوله‌های پوستی با شما صحبت کنیم.

محصولات داروخانه‌ای

روش از بین بردن منگوله‌های پوستی بسیار متفاوت است برای مثال برخی از سرکه سیب یا روغن درخت چای برای از بین بردن منگوله‌های پوستی استفاده می‌کنند. با این وجود، شواهد علمی کافی وجود ندارد که نشان دهد این درمان‌ها روش خوبی برای از بین بردن منگوله پوستی هستند یا خیر.

حتی برخی از این روش‌ها خطرناک نیز هستند و نباید بدون تحقیق و بررسی از این روش‌ها استفاده کرد. بسیاری از محصولات داروخانه‌ای بدون در نظر گرفتن عوارض جانبی تهیه می‌شوند و در انتخاب پماد برای منگوله پوستی باید راهنمای لازم را دریافت کرده باشید.

خمیردندان

برخی از افراد مدعی هستند که خمیردندان می‌تواند یک روش از بین بردن منگوله‌های پوستی محسوب شود. این ادعا از روی تحقیقات علمی نیست. هیچ گونه شواهد علمی نیز وجود ندارد که این روش را تایید کند.

چسب‌های از بین بردن منگوله پوستی

روش از بین بردن منگوله‌های پوستی با چسب‌های مخصوص منگوله‌های پوستی بدین طریق است که با استفاده از این چسب‌ها دیگر خون به ریشه منگوله‌ها نمی‌رسد و سلول‌های آن ناحیه به تدریج می‌میرند. وقتی این امر اتفاق می‌افتد، منگوله پوستی کنده می‌شود.

فریز کردن منگوله‌های پوستی

روش از بین بردن منگوله‌های پوستی با استفاده از کیت‌های فریز کردن منگوله‌های پوستی حاوی مواد شیمیایی هستند که دمای منگوله پوستی را پایین می‌آورند. دمای پایین بافت پوست ناخواسته را تخریب می‌کند و همین باعث می‌شود منگوله پوستی کنده شود. با این وجود، ممکن است چندین بار لازم باشد تا عمل فریز کردن منگوله پوستی انجام شود، چون در این روش دمای منگوله پوستی فوراً کاهش نمی‌یابد. متخصصان پوست از نیتروژن مایع برای کاهش دمای پوست استفاده می‌کنند.

سرکه سیب

برخی از افراد ادعا می‌کنند که با فرو بردن یک توپ پنبه‌ای در سرکه سیب و مالیدن آن بر روی پوست و باندپیچی کردن آن می‌توانند از این روش به عنوان یک روش از بردن منگوله‌های پوستی استفاده کنند. گفته می‌شود از روش سرکه سیب می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید، اما هیچ گونه شواهد علمی وجود ندارد که این روش را تایید کند.

روغن درخت چای

همانند روش از بین بردن منگوله‌های پوستی با سرکه سیب، برخی افراد ادعا می‌کنند که مالیدن یک توپ پنبه‌ای آغشته به روغن درخت چای روی منگوله پوستی باعث کنده شدن آن می‌شود. باید بگوییم که این روش را باید چندین هفته تکرار کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید، اما این روش هم به لحاظ علمی ثابت شده نیست. همچنین برخی از افراد به این روش واکنش پوستی از خود نشان می‌دهند.

روش‌های حرفه‌ای برداشتن منگوله‌های پوستی

متخصص پوست ممکن است روش برداشتن منگوله‌های پوستی به صورت حرفه‌ای را به شما پیشنهاد دهد از جمله:

  • روش جراحی
  • روش سوزاندن
  • فریز کردن

روش جراحی

در روش جراحی، متخصص پوست ممکن است از یک تکنیک استریل برای بریدن و درمان منگوله پوستی استفاده کند. معمولاً در این روش از چاقو یا قیچی مخصوص جراحی استفاده می‌شود. این چاقوها و قیچی‌ها بسیار تیزتر از چاقوها و قیچی‌هایی هستند که در خانه استفاده می‌کنید. در کل، با این روش فقط می‌توان منگوله‌های پوستی کوچک‌تر را از بین برد. برای کاهش خونریزی بعد از جراحی می‌توان از یک ترکیب شیمیایی استفاده کرد.

روش سوزاندن منگوله پوستی

برای سوزاندن منگوله پوستی، متخصص پوست از یک سوزن و یا میله برقی استفاده می‌کند و یک جریان برقی را در منگوله پوستی ایجاد می‌کند. در این روش برداشتن منگوله‌های پوستی از برچسب پوستی استفاده می‌شود تا از عفونت و خونریزی نیز جلوگیری شود.

فریز کردن

در روش فریز کردن، منگوله پوستی با نیتروژن مایع فریز می‌شود. ممکن است در هنگام استفاده از این روش منگوله‌های پوستی پس از سختن کنده شوند. معمولاً 10 روز بعد از فریز کردن، منگوله‌های پوستی کنده می‌شوند.

خلاصه

منگوله‌های پوستی معمولاً بدون ضرر هستند و نیازی به برداشتن آنها نیست. با این وجود، اگر منگوله‌های پوستی باعث آزارتان می‌شود، ممکن است بخواهید از روش برداشتن منگوله‌های پوستی استفاده کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با این روش‌ها آشنا کنیم. برداشتن منگوله‌های پوستی در خانه ریسک مخصوص به خودشان را دارند از جمله خونریزی، خطر عفونت و اسکار. برای انجام این روش‌ها باید از متخصص پوست کمک بگیرید تا از مشکلات جدی‌تر پیشگیری کنید.

منبع

تعداد بازديد: 131 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز