Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 8 مهر 1403 - 17:50

8
بهمن
درمان آب آوردن زانو با مشاوره آنلاین پزشک

درمان آب آوردن زانو با مشاوره آنلاین پزشک

دریافت ویزیت و مشاوره با دکتر روماتولوژی ازطریق وب‌سایت دکترتو می‌تواند به شما برای درمان مشکل آب‌آوردن زانو کمک کند. این بیماری معمولا با تجمع مایعات در اطراف مفصل زانو همراه است

دریافت ویزیت و مشاوره با دکتر روماتولوژی ازطریق وب‌سایت دکترتو می‌تواند به شما برای درمان مشکل آب‌آوردن زانو کمک کند. این بیماری معمولا با تجمع مایعات در اطراف مفصل زانو همراه است که امکان دارد یکی از عوارض آرتروز یا آسیب‌دیدگی باشد.

در مواقعی که مایعات در اطراف مفصل زانو جمع می‌شود ممکن است این ناحیه دچار تورم شود که درصورت تشدید عارضه حرکت‌دادن زانو را سخت می‌کند و درد زیادی دارد.

با مشاهده چه علائمی به مشاوره با دکتر روماتولوژی نیاز است؟

در مواقعی که فردی دچار عارضه آب‌آوردن زانو می‌شود به‌طور معمول علائمی را مشاهده خواهد کرد که باید تمامی آن‌ها را جدی بگیرد، ازاین‌رو با مشاهده هرکدام از نشانه‌های زیر بهتر است که در اسرع وقت از مشاوره با دکتر روماتولوژی استفاده کنید:

  • تورم: هنگامی که زانوی شما دچار آسیب جدی می‌شود و به‌اصطلاح آب می‌آورد اولین نشانه مربوط به تورم اطراف زانو است.
  • ایجاد مشکل در حرکت‌دادن زانو: با توجه به اینکه مایعات اطراف مفصل تجمع پیدا می‌کند شما برای حرکت‌دادن زانو با مشکل جدی مواجه می‌شوید که درصورت مشاهده این مشکل باید آن را در هنگام مشاوره با دکتر روماتولوژی بیان کنید.
  • خون‌مردگی: از دیگر علائمی که ممکن است درصورت آب‌آوردن زانو مشاهده کنید مربوط به بروز لکه‌هایی از خون‌مردگی در این نواحی می‌شود.

در کنار این موارد باید به این نکته توجه کنید که آب‌آوردن زانو در مواقعی امکان دارد باعث ناپایداری مفصل شما شود یا اینکه به قدری دردناک باشد که کوچک‌ترین حرکتی در این حالت آزاردهنده به‌نظر برسد.

دلایل آب آوردن زانو چیست؟

به‌طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث تجمع مایعات در اطراف مفصل زانو شود که در نهایت با ایجاد تورم و درد همره است، برخی از شایع‌ترین عوامل عبارت‌اند از:

  • صدمه: در هنگام مشاوره آنلاین با دکتر روماتولوژی یکی از سوالاتی که امکان دارد از شما پرسیده شود مربوط به این است که آیا زانوی شما در معرض ضربه و فشار قرار گرفته است یا خیر؟ معمولا آسیب‌دیدگی عامل مهمی در بروز تجمع مایعات مفصلی به‌شمار می‌رود.
  • روماتیسم: یکی دیگر از علل شایع در هنگام آب‌آوردن زانو مربوط به بیماری روماتیسم مفصلی است که یکی از بیماری‌های خودایمنی به‌شمار می‌رود.
  • عفونت: از دیگر عللی که امکان دارد در زمان مشاوره با دکتر روماتولوژی برای تشخیص علت آب‌آوردن زانو مورد بررسی قرار گیرد مربوط به عفونت در ناحیه زانو است که سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می‌کند.
  • آرتروز: افرادی که مبتلا به بیماری آرتروز هستند معمولا بیشتر در معرض خطر آب‌آوردن زانو قرار می‌گیرند که به التهاب مزمن مفصل منجر می‌شود و مشکلاتی را برای آن‌ها به‌همراه دارد.

از چه روشی برای مشاوره آنلاین متخصص روماتولوژی استفاده کنیم؟

چنانچه علائمی از این اختلال را مشاهده می‌کنید درصورتی که امکان مراجعه حضوری برای شما وجود نداشته باشد یا اینکه قادر به یافتن یک دکتر متخصص روماتولوژی در شهر خود نباشید، بهترین کار این است که از روش‌های آنلاین برای دریافت ویزیت دکتر روماتولوژی کمک بگیرید که شامل موارد زیر هستند.

مشاوره متنی با دکتر آنلاین روماتولوژی

معمولا آب‌آوردن زانو دلایل مختلفی دارد و ممکن است به‌عنوان عوارض یک بیماری خاص در نظر گرفته شود، ازاین‌رو با استفاده از روش متنی می‌توانید آزمایش‌ها و نتایج تصویربرداری را به پزشک ارائه دهید تا مشکل شما به‌طور دقیق تشخیص داده شود.

آرتروز، عفونت، روماتیسم و صدمه‌هایی که به زانو وارد می‌شود از سری دلایلی هستند که امکان دارد در بروز آب‌آوردن زانو دخیل باشد به همین خاطر در مشاوره با دکتر روماتولوژی باید سوابق پزشکی خود را ارائه دهید.

مشاوره تلفنی با دکتر روماتولوژی

در مواقعی که ترجیح می‌دهید تا به‌صورت تلفنی علائم و مشکلات خود را با پزشک در میان بگذارید بهتر است این روش را برای ارتباط با دکتر روماتولوژی آنلاین انتخاب کنید.

در این حالت شما باید تمامی علائمی که مشاهده می‌کنید را به‌طور دقیق بازگو کنید تا پزشک در ابتدا روش‌های تشخیصی را در اختیار شما قرار دهد تا درصورت تایید آب‌آوردن زانو بتوانید راه‌های درمان را پیگیری کنید.

نحوه درمان آب آوردن زانو ازطریق مشاوره با دکتر روماتولوژی

این عارضه علائم دردناکی را به‌دنبال دارد و درصورت بروز آسیب جدی ممکن است که زندگی عادی فرد را با مشکل روبه‌رو کند، به‌طوری که بیمار امکان راه‌رفتن عادی را ندارد.

بر همین اساس زمانی که از مشاوره آنلاین با دکتر روماتولوژی استفاده می‌کنید درصورتی‌که مشخص شود که دلیل اصلی آب‌آوردن زانو چیست، معمولا پزشک راه‌های درمانی زیر را پیشنهاد می‌دهد.

استفاده از دارو برای درمان آب آوردن زانو

برای آن دسته از افرادی که هنوز میزان آب‌آوردگی زانو به حد خطرناکی نرسیده باشد اولین راه درمانی مناسبی که پزشک برای آن‌ها در نظر می‌گیرد، استفاده از داروهای ضدالتهابی است.

درد و التهاب زانو را می‌توان با استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی تا حدودی کنترل کرد که معمولا به‌صورت خوراکی یا تزریق داخل مفصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درضمن اگر دلیل بروز این عارضه عفونت باکتریایی باشد در مشاوره با دکتر روماتولوژی آنتی‌بیوتیک نیز برای شما تجویز می‌شود.

انجام تمرینات ورزشی برای درمان آب آوردن زانو

تمرینات ورزشی مناسب به تقویت عضلات کمک می‌کند و به این صورت در کاهش نشانه‌های درد و تورم موثر است. برای این منظور باید با یک متخصص مشورت کنید تا در این باره به شما کمک کند چراکه درصورت انجام حرکات اشتباه امکان دارد آسیب‌دیدگی بدتر شود.

جلسات فیزیوتراپی برای درمان آب آوردن زانو

زمانی که تمام علائم و سوابق پزشکی خود را ازطریق مشاوره با دکتر روماتولوژی در اختیار پزشک قرار می‌دهید امکان دارد برای اینکه علائم بیماری شما کنترل شود، نیاز به فیزیوتراپی داشته باشید.

در این صورت پزشک روماتولوژی برای شما فیزیوتراپی را تجویز می‌کند که شامل ماساژدرمانی، الکتروتراپی و انجام حرکات درمانی می‌شود که تعداد جلسات به شدت علائم بستگی دارد.

در مواقعی که شدت آب‌آوردن زانو خیلی زیاد باشد به‌گونه‌ای که با استفاده از روش‌های رایج درمان نشود در چنین وضعیتی معمولا پزشکان برای بیمار انجام جراحی را به‌منظور رفع این عارضه تجویز می‌کنند.

جمع‌بندی

درصورتی که علائمی از آب‌آوردن زانو را تجربه می‌کنید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از وب‌سایت دکترتو ویزیت آنلاین خود را برای مشاوره با دکتر روماتولوژی دریافت کنید تا مشکل شما را مورد بررسی قرار دهد.

آب‌آوردن زانو امکان دارد دلایل مختلفی داشته باشد که مربوط به آسیب‌دیدگی، آرتروز و روماتیسم می‌شود که شما باید در زمان دریافت مشاوره از دکتر آنلاین تمام سوابق پزشکی خود را ارائه دهید.

تعداد بازديد: 108 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز