Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:14

13
تیر
9 غذای کاهش دهنده کلسترول که امروز باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

9 غذای کاهش دهنده کلسترول که امروز باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

بیماری‌های قلبی در جهان بسیار شایع هستند و کلسترول بالا ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. راه‌های مختلفی برای کاهش کلسترول بد یا کلسترول LDL وجود دارد.

بیماری‌های قلبی در جهان بسیار شایع هستند و کلسترول بالا ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. راه‌های مختلفی برای کاهش کلسترول بد یا کلسترول LDL وجود دارد. برای مثال، مصرف برخی از غذاها می‌تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند و با قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی، می‌توان به سلامت قلب کمک کرد. در ادامه تعدادی از غذاهایی را که به کاهش کلسترول کمک می‌کنند معرفی می‌کنیم.

گردو

گردو می‌تواند کلسترول را کاهش دهد. انواع مغز گردو درجه یک به‌صورت خشک یا تازه موجود هستند و ارزش غذایی بالایی دارند. برای خرید گردو می‌توانید بر اساس مصرف خود، گردوی ایرانی و خارجی را به‌صورت فله یا بسته بندی تهیه کنید. علاوه بر این، گردوهای بدون پوست و با پوست هم در دسترس هستند و با توجه به کیفیت و حجم، قیمت متفاوتی دارند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند مصرف روزانه گردو می‌تواند کلسترول را کاهش دهد. این مغز سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی بسیار مفید است. علاوه بر گردو بعضی از آجیل‌های دیگر هم می‌توانند به کاهش کلسترول کمک کنند.

آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی مانند فیبر است. تحقیقات نشان داده‌اند که فیبر آووکادو می‌تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد. علاوه بر این، آووکادو چربی سالم دارد. فواید این میوه به کاهش کلسترول محدود نیست و آووکادو فواید بیشتری دارد.

برای نمونه، یک تحقیق نشان داد که مصرف آووکادو در وعده ناهار می‌تواند به افزایش احساس سیری و کنترل اشتها کمک کند. همچنین، ترکیبات این میوه می‌توانند به ترمیم بافت‌ها، تقویت سیستم ایمنی و موارد دیگری کمک کنند.

بادام

بادام حاوی فیبر و مواد مغذی دیگری است و بر اساس شواهد مختلف، این آجیل می‌تواند برای کاهش کلسترول بسیار مفید باشد. مطالعات مختلف نشان می‌دهند مصرف بادام می‌تواند کلسترول خوب را افزایش دهد و کلسترول بد را کاهش دهد. البته به‌صورت کلی درباره ارتباط بین بادام و کاهش کلسترول به مطالعات و بررسی بیشتری نیاز است.

روغن زیتون فرابکر

روغن زیتون فرابکر یکی از اجزای اصلی و مهم در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. این روغن با توجه به ترکیباتی که دارد می‌تواند به افزایش کلسترول خوب کمک کند. از این گذشته، روغن زیتون فرابکر می‌تواند به کاهش کلسترول بد هم کمک کند.

ماهی چرب

ماهی چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و از این طریق می‌تواند تری‌گلیسرید را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف ماهی چرب می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا و چند ماهی دیگر منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. برای تجربه تاثیرات مثبت این ماهی بر روی سلامتی نحوه پختن آن هم اهمیت دارد.

جو دوسر

بلغور جو دو سر منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی است و ترکیبات این ماده غذایی ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند. گفته می‌شود مصرف روزانه بلغور جو دوسر پخته می‌تواند تا حدودی کلسترول را پایین بیاورد. از این گذشته، مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند جو دوسر می‌توانند برای مدت بیشتری افراد را سیر نگه‌دارند و از این رو به کاهش وزن هم کمک کنند.

پسته

مصرف پسته می‌تواند کلسترول را کاهش دهد. انواع پسته مانند پسته شور و خام هم به‌صورت کیلویی و  بسته‌بندی عرضه می‌شوند. برای معرفی بهترین مغز پسته ایرانی می‌توان به پسته احمد آقایی، اکبری و رفسنجان اشاره کرد. برای خرید پسته تازه دامغان و سایر پسته‌ها می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید و آن‌ها را با خرید اینترنتی تهیه کنید. قیمت این آجیل ممکن است تغییر کند و بنابراین، بهتر است قبل از خرید آنلاین قیمت امروز آن را مشاهده کنید. فیبر و چربی‌های غیراشباع موجود در این مغز می‌توانند به کاهش کلسترول کمک کنند.

میوه‌ها

میوه‌ها به دلایل متعدد یک مکمل فوق‌‌العاده در رژیم غذایی سالم برای قلب هستند. بسیاری از انواع میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و به همین دلیل، می‌توانند به کاهش سطح کلسترول کمک کنند. فیبر این کار را با تشویق بدن به حذف کلسترول و منع کبد از تولید این ترکیب انجام می‌دهد. یکی از انواع فیبر محلول که پکتین نام دارد می‌تواند کلسترول را تا 10 درصد کاهش دهد. این فیبر در میوه‌هایی مانند سیب، انگور، مرکبات و توت‌فرنگی یافت می‌شود.

مرغ

یک بررسی نشان داده است که مصرف مرغ و ماهی در کنار یکدیگر می‌توانند به کاهش کلسترول خون کمک کنند. به‌صورت کلی مرغ نسبت به گوشت گاو و گوسفند چربی اشباع کمتری دارد. البته لازم است بدانید همه قسمت‌های مرغ کلسترول یکسانی ندارند و سینه مرغ، کلسترول کم و جگر مرغ، کلسترول بالایی دارد.

در پایان، کلسترول بالا می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. روش‌های گوناگونی وجود دارند تا با استفاده از آن‌ها می‌توان کلسترول خون را کاهش داد. برای مثال، مصرف برخی از مواد غذایی مانند گردو، پسته، بادام، مرغ، ماهی، روغن زیتون فرابکر و موارد دیگر می‌توانند به کاهش کلسترول بد کمک کنند. بنابراین، این موارد را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بتوانید از سلامت خود بیشتر مراقبت کنید.

 

برچسب ها: رژیم غذایی، گردو، سلامت قلب، جو دوسر، بادام، کلسترول بد، LDL، روغن زیتون فرابکر تعداد بازديد: 95 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز