Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:24

13
اردیبهشت
این مکمل‌ها روند پیری را به تعویق می‌اندازد

این مکمل‌ها روند پیری را به تعویق می‌اندازد

مکمل‌های ضد پیری به کند کردن برخی از علائم پیری کمک می کنند که حتی ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نباشند.

کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن است که در استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و پوست یافت می شود و یک مکمل ضد پیری است. کلاژن نه تنها برای حفظ سلامت کلی، بلکه برای حفظ جوانی و کاهش علائم پیری حیاتی است. طبق یک مطالعه، مصرف مکمل خوراکی کلاژن پس از چهار هفته به افزایش کشسانی و بهبود رطوبت پوست در زنان کمک می کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می ‌دهد کلاژن می‌ تواند به تسکین درد مفاصل و کاهش علائم استئوآرتریت کمک کند.

ویتامین C
بدون شک ویتامین C یکی از بهترین ویتامین های ضد پیری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و ویتامین محلول در آب است که تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن دارد. برای مثال ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است. یک مطالعه نشان داد مصرف مقادیر بالاتر ویتامین C با کاهش خطر چین و چروک و بهبود ظاهر پوست مرتبط است. علاوه بر این، ویتامین C می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود، که به-خصوص با افزایش سن و تضعیف سیستم ایمنی حائز اهمیت می شود.

 بیشتربخوانید:

4 تصور نادرست رایج درباره پیری زودرس پوست

 

 

 

پروتئین آبگوشت استخوان

پروتئین موجود در آبگوشت استخوان که با جوشاندن استخوان‌ ها و بافت ‌های همبند حیوانات به مدت چند روز تولید می‌ شود، سرشار از کلاژن و مجموعه ‌ای از مواد معدنی است که به‌ عنوان یکی از بهترین انواع مکمل ضد پیری، شناخته می شود. به لطف محتوای غنی از کلاژن، آب قلم ممکن است به کاهش درد مفاصل به علت افزایش سن یا فعالیت بدنی کمک کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. کلاژن در کاهش التهاب نیز موثر است. این ویژگی می تواند مزایای زیادی در پیشگیری از بیماری های مزمن و التهابی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس و بیماری التهابی روده داشته باشد.

اسیدهای چرب امگا۳
دریافت روزانه اسیدهای چرب امگا۳ برای سلامتی و جلوگیری از پیری مهم است. مکمل‌ های امگا۳ که بیشتر به دلیل اثرات مفیدشان بر سلامت قلب شناخته شده ‌اند، طیف گسترده‌ا ی از مزایای ضد پیری دیگر دارند. مطالعات نشان می دهد دریافت مقدار کافی اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، که یکی از دلایل اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن می باشد، منجر شود. تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا۳ می تواند با کاهش خطر شناختی مرتبط باشد. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا۳ ممکن است درد مفاصل را کاهش داده، استحکام استخوان ‌ها را تقویت کرده و کیفیت خواب را بهبود بخشد، که همگی از عوامل مؤثر بر سلامت بدن در سنین پیری هستند.

بیشتربخوانید:

چگونه از پوست دست‌هایمان مراقب کنیم؟

نقش تغذیه و سبک زندگی بر شادابی و سلامت پوست

 

 

برچسب ها: پوست، رژیم غذایی، پیری پوست، پیری زودرس، ویتامین c، جوانسازی پوست، التهاب پوست، کلاژن سازی، امگا۳ تعداد بازديد: 66 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز