Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:37

5
آبان
روش‌های تشخیص سرطان پستان در خانه

روش‌های تشخیص سرطان پستان در خانه

فوق تخصص جراحی غدد و سرطان و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در کشور است که حدود ۹۹ درصد از مبتلایان به آن زنان هستند.

فوق تخصص جراحی غدد و سرطان و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در کشور است که حدود ۹۹ درصد از مبتلایان به آن زنان هستند. با توجه به اینکه جمعیت در حال سالمند شدن است، سالانه حدود شش درصد رشد سرطان سینه در کشور داریم، درصد سلامت بیماران مبتلا به سرطان سینه در کشور، از وضعیت بسیار بالایی برخوردار و از بسیاری از کشورهای غربی بالاتر است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد اسماعیل اکبری با حضور در برنامه ضربان سیما بیان کرد: این بیماری رو به رشد است اما خوشبختانه با امکانات تشخیصی بالایی که برای بیماران وجود دارد آنها از بقای عمر ۱۵ سال برخوردارند.

رئیس مرکز جامع کنترل سرطان سینه گفت: بانوان و همسرانشان بهترین تشخیص دهندگان این سرطان هستند، نگاه کردن اولین راه تشخیص این سرطان است، بانوان باید جلوی آینه بایستند و دستها را بالا ببرند، اگر در این حرکت پوست سینه گیر کرد یا فرو رفته شد، علامت بسیار مهمی است که نیازمند بررسی دقیق تر است. ترشحات نوک سینه در صورتی مشکل ساز است که یک طرفه و با ترشحات خونی همراه باشد.

پروفسور اکبری لمس توده را از دیگر علائم این بیماری دانست، وی گفت: در هنگام معاینه باید با پوست کف انگشتان دست، از زیربغل معاینه را آغاز کرد و تمام سینه و اطراف آن را معاینه کرد و در صورت فرورفتگی یا لمس توده، سریعاً به پزشک مراجعه کرد. با معاینه دستی و درست دیدن، تا ۸۵ درصد تشخیص امکان پذیر است.

بیشتربخوانید:

7 راه برای تشخیص سرطان

 

 

او به متخصصان رادیولوژی توصیه کرد: اگر هنگام گرفتن عکس ماموگرافی،تکنیک ها به خوبی انجام نشود، ممکن است گزارش‌ کاملی از وضعیت بیمار به دست نیاید. در بسیاری از نقاط دنیا تشخیص با رادیولوژی ۸۵ درصد است اما در ایران این تشخیص ۵۰% است، زیرا انجام تکنیک ها، کاملاً صحیح و به خوبی انجام نمی شوند.

پروفسور اکبری تاکید کرد: در درمان بانوانی که بافت سینه را حفظ می کنیم، طول عمر بیشتری دیده شده است. روش حفظ سینه در درمان سرطان سینه، علمی ترین و مقبول ترین روش جراحی سینه است که مطمئناً به طول عمر بیمار کمک می کند. همه همکاران جراح باید از کلیه تکنیک ها و روش های حفظ سینه در درمان سرطان پستان، آگاهی داشته باشند. جراحی غدد لنفاوی زیر بغل باید به صورت استاندارد انجام شود که با استفاده از گاماپروپ به برداشتن گره پیشاهنگ و در صورت امکان، حفظ بقیه غدد لنفاوی زیر بغل کمک کرد.

پروفسور اکبری، عوامل خطرساز در بروز سرطان سینه را شامل عوامل عام،مانند سیگار و قلیان که در ۳۰ درصد کل مرگ های بشر دخالت دارد، استرس های مزمن نیز در میزان مرگ ها اثر بسیار مهمی دارد، چاقی و اضافه وزن در بدن انسان دانست و گفت: هرگونه چربی و اضافه وزن در بدن منبع ذخیره استروژن (آروماتیک ها) است که صددرصد در میزان سرطان پستان اهمیت دارند.

وی همچنین یادآور شد: آب آلوده به فلزات سنگین، آلودگی هوا و تغییرات ژنومی در این نوع سرطان دخالت دارند. همچنین ۵ تا ۱۰ درصد این بیماری ژنی است. تا ۹۶ درصد موارد، انواع سرطان ها قابل درمان هستند، در حال حاضر درمان سرطان به صورت تیمی انجام می شود.

بیشتربخوانید:

چه عواملی در بروز سرطان سینه موثر است ؟

 

 

برچسب ها: سرطان، سرطان سینه، شیمی درمانی، ماموگرافی، سرطان پستان، علائم سرطان سینه تعداد بازديد: 96 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز