Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:21

2
خرداد
همه‌چیز در مورد نحوه انجام تست تبخال تناسلی

همه‌چیز در مورد نحوه انجام تست تبخال تناسلی

این آزمایش ساده است و با استفاده از نمونه خون صورت می‌گیرد و به سواب زدن یا درآوردن لباس احتیاجی نیست.

به گزارش خبرآنلاین، برای تست تبخال تناسلی، از آزمایشی که توسط FDA (سازمان غذا و دارو) به تأیید رسیده است استفاده می‌کنیم؛ این تست، آنتی‌بادی‌های ویروس را جستجو می‌کند و می‌تواند بین HSV-۱ (تبخال دهان) و HSV-۲ (تبخال تناسلی) تمایز قائل شود و آنها را تشخیص دهد.

میزان دقت در تمام تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست‌های بیماری‌های مقاربتی (STD)، از نظر «حساسیت و ویژگی» اندازه‌گیری می‌شود. تست تبخال تناسلی دارای حساسیت ۹۷٪ و ویژگی ۹۸٪ است.

 سؤال رایج در رابطه با این آزمایش این است که در تست تبخال تناسلی از خون استفاده می‌شود یا ادرار؟ جهت انجام این تست و برای شناسایی آنتی‌بادی‌های ویروس تبخال، از آزمایش خونی به نام آزمایش کمی ‌لومینسانس (CLIA) استفاده می‌شود.

 بیشتربخوانید:

تغذیه سالم و رابطه جنسی بهتر (بخش اول)

 

 

 

برای این آزمایش آمادگی بخصوصی لازم است؟

برای آزمایش HSV-۲ نیازی به ناشتایی یا آمادگی خاصی نیست.

 

چه زمانی برای انجام این تست مناسب‌تر است؟

زمان مناسبی برای آزمایش تبخال تناسلی وجود ندارد، زیرا بدن افراد با سرعت‌های متفاوتی آنتی بادی تولید می‌کند. اگرچه تشخیص هرپس نوع۲، بعد از گذشت سه هفته از ابتلا امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌شود ۴ الی۶ هفته پس از مواجهه صبر کنید. در صورت منفی بودن تست، توصیه می‌شود برای تأیید نتایج اولیه آزمایش، سه ماه دیگر دوباره تست را تکرار کنید.

  بیشتربخوانید:

چند راهکار بسیار ساده برای درمان سریع تر تبخال

 

 

نتیجه آزمایش به ما چه می‌گوید؟

اگر نتیجه منفی شد، جای نگرانی نیست چون هیچ نشانه‌ای از وجود تبخال تناسلی در شما وجود ندارد. اگر هم مثبت بود، یعنی شما به تبخال تناسلی مبتلا هستید. اگرچه تست های CLIA قابل اعتماد هستند، اما به دلیل شیوع کم ویروس HSV-۲ در برخی از جمعیت‌ها، جواب "مثبت کاذب" نیز ممکن است.

نتایج آزمایش برای تبخال تناسلی در محدوده عددی قرار می‌گیرد؛ اگر تست شما مقدار ۰.۹۱ یا کمتر را نشان دهد، نتیجه منفی است. مقدار ۱.۰۹ یا بالاترمشاهده شد، نتیجه مثبت است.

 بیشتر بخوانید:

آسیب شناسی مقاربت های دردناک

کم شدن میل جنسی همسر و راه های درمان آن

 

 

برچسب ها: تبخال تناسلی، آزمایش خون، بیماری آمیزشی، تبخال، درمان تبخال تناسلی تعداد بازديد: 244 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز