Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:45

27
آذر
روش هایی برای تنطیم قاعدگی

روش هایی برای تنطیم قاعدگی

یانوان برای داشتن قاعدگی منظم باید حواسشان به چند نکته مهم باشد مانند وزن متناسب،کاهش استرس و...

خراسان : چرخه‌ قاعدگی  در زنان هر ۲۸ روز یک ‌بار است  اما  کمتر از نیمی از زنان در سن باروری چرخه‌ قاعدگی نامنظمی دارند. این به هم ریختگی علل مختلفی از جمله استرس دارد اما اگر در طولانی مدت ادامه یافت ، بهتر است با پزشک متخصص در این باره مشورت کنید. در ادامه به چند روش برای تنظیم چرخه قاعدگی خواهیم پرداخت.

 بیشتربخوانید:

مسکن های گیاهی برای درمان دل درد

 

 

تغییر در سبک تغذیه

شما برای تنظیم چرخه قاعدگی خود باید در تغذیه خود تغییر ایجاد کنید و در اولین مرحله میزان کربوهیدرات و فیبر خود را کاهش و مصرف چربی‌های سالم مثل روغن ماهی،گردو و خوراکی‌های حاوی آهن نظیر اسفناج را افزایش دهید.

داشتن ورزش و تحرک

برای داشتن قاعدگی منظم حتما باید تحرک و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. لازم نیست حتما ورزش‌های سنگین انجام دهید پیاده‌روی روزانه به مدت 30 دقیقه علاوه بر منظم کردن این چرخه، درد قاعدگی را هم کمتر می‌کند.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با سندروم پیش از قاعدگی

 

 

 

حفظ کردن وزن متناسب

اگر اضافه وزن دارید دور از ذهن نیست که چرخه قاعدگی شما منظم نباشد. سطح بالا یا پایین چربی در بدن می‌تواند روی سیستم هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان که وظیفه تنظیم هورمون‌های جنسی را بر عهده دارند، تأثیر بگذارد. پس  اگر چاق هستید نه برای متناسب بودن بلکه برای حفظ سلامتی خود به فکر کم کردن وزن خود باشید.

داشتن خواب کافی و کاهش استرس

داشتن خواب کافی و کاهش استرس چرخه قاعدگی شما را منظم خواهد کرد. کاهش سطح استرس می‌تواند به تحت کنترل داشتن سطح پروژسترون کمک و قاعدگی شما را تنظیم کند.

 بیشتربخوانید:

تغذیه در سندروم پیش از قاعدگی

 

برچسب ها: قاعدگی، بارداری، پریود تعداد بازديد: 233 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز