Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:15

6
مهر
راه درمان زنان مبتلا به مشکلات قلبی با مردان متفاوت است

راه درمان زنان مبتلا به مشکلات قلبی با مردان متفاوت است

محققان دریافتند که تفاوت هایی در درمان مشکلات قلبی خانم ها و آقایان وجود دارد

به گزارش سینا پرس : یافته های یک مطالعه پژوهشی که امروز در مجله پزشکی استرالیا منتشر شده اند، تأیید می‌کنند که زنان دچار برخی بیماری‌های قلبی نسبت به مردانی که دچار همان بیماری ها هستند، درمان‌های مبتنی بر شواهد کمتری را دریافت می‌کنند.


در یک تحقیق جالب که توسط پژوهشگرانی از دانشگاه سیدنی، بیمارستان وست مد و یک بیمارستان عمومی در این کشور انجام شده است، تفاوت های موجود در درمان مبتنی بر شواهد دریافت شده از سوی مردان و زنان دچار سندروم های کرونری حاد و نتایج آن ها مورد ارزیابی 6 ماهه واقع شده و نتایج جالبی از آن ها به دست آمده است.

در این تحقیق همچنین این تفاوت ها به صورت جداگانه در بیماران دچار بیماری عروق کرونری (CAD) ثبت شده نیز بررسی گردیده اند.


به گفته این محققان، طبق بررسی های ما، نسبت زنانی که تحت کاتتریزاسیون قلبی قرار گرفتند، کمتر بود و همچنین، میانگین زمان کاتتریزاسیون در زنان نیز طولانی‌تر از مردان بود.

علاوه بر این، بیماری قلبی عروق کرونری غیرانسدادی (NOCAD) حین کاتتریزاسیون در نسبت بزرگ‌تری از زنان درمقایسه با مردان شناسایی شد.

بیشتربخوانید:

نشانه های حمله قلبی در زنان



یافته های این تحقیق همچنین نشان می دهند که هنگام ترخیص، داروهایی نظیر آسپرین، داروی ضدپلاکت ثانویه، بتا بلاکرها و یا استاتین ها به میزان کمتری برای زنان تجویز شده اند. ضمن آن که میزان ارجاع زنان به واحد توانبخشی قلبی نیز کمتر از مردان بوده است.


مجریان این تحقیق می گویند: در پژوهش ما، در مجموع 4676 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونری ثبت شده بودند که نزدیک به 24 درصد آن ها یعنی 1108 نفر زن بودند.طبق بررسی ها، نسبت‌های کوچک‌تری از زنان دچار CAD در مقایسه با مردان تحت عمل بای‌پس عروق کرونر قرار گرفتند.

بنا بر این نتایج، تنها در خصوص بیماری NOCAD بوده که تعداد زنان تحت درمان نسبت به مردان بیشتر بوده است. این مشکل هم، اگرچه یک بیماری بی‌خطر نیست، ولی بیماران می‌توانند از درمان‌های پیشگیرانه ثانویه بهره ببرند.

بیشتربخوانید:

آشنایی با کارکردهای قرص متورال

فشار خون و روش اندازه گیری آن

 

برچسب ها: زنان، بیماری قلبی، سکته، گرفتگی عروق تعداد بازديد: 228 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز