Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:44

18
تیر
خطرات مصرف روغن ناسالم ؛ از پولیپ تا چاقی

خطرات مصرف روغن ناسالم ؛ از پولیپ تا چاقی

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی چاق هستند که اگر علت اصلی را بدانند می‌توانند از شر این بیماری مزمن خلاص شوند.

در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

علل ایجاد پولیپ رحم چیست؟

پزشکان به درستی نمی‌دانند که چرا زنان به پولیپ مبتلا می‌شوند، اما احتمالا ابتلا به پولیپ‌های رحمی با تغییر میزان هورمون‌ها مرتبط است؛ در هر چرخه قاعدگی، میزان هورمون استروژن کم و زیاد می‌شود که موجب ضخیم شدن مخاط رحم و شروع پریود می‌شود و در این بین افزایش بیش از حد ضخامت رحم موجب تشکیل پولیپ می‌شود.

عوامل موثر در ایجاد پولیپ رحم شامل سنین بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی، یائسگی، چاقی، مصرف دارو‌های ضداستروژن مانند تاموکسیفن، و فشار خون بالاست.

///

چرا چاق هستیم؟

بسیاری از افراد به دلایلی مختلف چاق هستند که اگر علت اصلی را بدانند می‌توانند از شر این بیماری مزمن خلاص شوند؛ خوردن غذا بی‌کیفیت در حجم بالا، استرس زیاد و پرخوری عصبی، چاقی بی تحرکی، چاقی خوردن نان و برنج،  ژنتیک،  مقاومت به انسولین از عوامل ابتلا به چاقی است که اگر این مسائل زمینه‌ای را رفع کنیم می‌توانیم به اندامی ایده‌آل برسیم.

///

چرا ماهی و دوغ را باهم نمی‌خورند؟

بسیاری از افراد عادت به مصرف ماهی و دوغ را با هم دارند که کار اشتباهی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند این ۲ مواد را با یکدیگر نخورید چرا که باعث بروز بیماری می‌شود؛ اسید لاکتیک ماست، روی عصب پاراسمپاتیک اثر می‌گذارد، این عصب کند کننده است و حالت لَختی در بدن به وجود می‌آورد این مورد در ماهی نیز وجود دارد از این رو توصیه می‌شود این ۲ را با یکدیگر نخورید و به مدت زمان ۲ ساعت این ماده را مصرف کنید.

///

خانم‌ها از رعایت بهداشت فردی غافل نشوند

مهم‌ترین چیزی که زنان برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی باید به آن دقت داشته باشند این است که از آب آلوده یا سرویس‌های بهداشتی بین راهی استفاده نکنند؛ گرچه این موضوع نباید باعث شود از رفتن به سرویس بهداشتی امتناع کنند، زیرا باقی ماندن ادرار در مثانه دشواری‌های بیشتری را برای فرد به دنبال خواهد داشت، برای شستن سطح خارجی و داخلی اندام تناسلی هم نباید از صابون‌های بودار یا شوینده‌های قوی بهره گیری کرد، زیرا باعث حساسیت می‌شود.

///

چطور بفهمیم روغن کیفیت دارد یا خیر؟

راه‌های مختلفی برای تشخیص کیفیت روغن وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید روفن سالم تهیه کنید؛ موقع سرخ کردن سبزی یک حبه سیر درون روغن بیندازید، اگر روغن به رنگ قرمز درآمد میزان مسمومیت آن بسیار بالاست و اگر روغن سفید ماند مرغوب است؛ راه  دوم این است که روغن خوراکی را برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید؛ اگر حباب‌هایی سفید رنگ یا کف مشاهده کردید، شک نکنید که این روغن از مواد زاید روغن‌های بازیافتی تهیه شده است و بیماری زاست.

///

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: روغن، هورمون استروژن، پولیپ رحم، یائستگی تعداد بازديد: 2435 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز