Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 10:19

19
اسفند
خانم‌ها اين توصيه‌ها را جدی بگيرند

خانم‌ها اين توصيه‌ها را جدی بگيرند

به خونریزی‌های غیرطبیعی، خصوصاً از سن 35 سال به بالا توجه داشته باشید.

دكتر فاطمه قائم مقامی؛ فوق تخصص سرطان‌های زنان

 

ضمن تبریك سال نو و آرزوی سلامتی چند نكته را لازم می‌دانم كه در ارتباط با رشته تخصصی‌ام یادآور شوم؛ بیایید در سال جدید تصمیم بگیرید بیشتر مراقب سلامتی خود باشید و نكات زیر را به خاطر بسپارید.

برای پیشگیری از سرطان 
از آنجا كه سرطان یكی از علل عمده مرگ و میر است و از هر سه زن در طول زندگی یك نفر دچار یكی از انواع سرطان‌ها می‌شود و با توجه به رشد فزاینده این بیماری به دلیل تغییر رژیم غذایی، كاهش تحرك و افزایش آلودگی‌های زیست محیطی و مصرف دخانیات، لازم است خانم‌ها در این اواخرسال به سلامتی خود توجه داشته باشند و با رعایت نكات پیشگیری كننده و مراجعه پزشكی به پزشكان جهت معاینات پریودیك و تشخیص احیاناً مراحل اولیه بیماری با این بیماری مهلك مقابله كنند، چون درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و 1/3 (یك سوم) آنها در صورت تشخیص در مراحل اولیه و درمان به موقع قابل علاج است و تأثیری در طول عمر فرد نمی‌گذارد.

انجام ماموگرافی و واكسیناسیون 
از این جهت خانم‌‌ها باید توجه بیشتری به سینه‌های خود داشته باشند و با انجام ماموگرافی و معاینات لازم از سن چهل‌سالگی در فواصل منظم به تشخیص مراحل اولیه این بیماری كمك نمایند. برای پیشگیری از سرطان گردن رحم نیز باید به واكسیناسیون دختر خانم‌ها از سن 9- 26 سال  و انجام پاپ اسمیر سالیانه در خانم‌ها از 21 سال به بالا با فواصل منظم دقت شود. به خونریزی‌های غیرطبیعی، خصوصاً از سن 35 سال به بالا توجه داشته باشید و در صورت درد زیر شكم و بروز مشكلات گوارشی به دلیل آنكه ممكن است مشكلات تخمدانی عامل این ناراحتی‌ها باشد، به متخصص زنان مراجع نمایید.

رژیم‌های غذایی 
بالاخره با استفاده از رژیم‌های سرشار از سبزی‌‌ها و میوه‌جات، عدم استفاده از غذاهای چرب و گوشت قرمز و انجام برنامه ورزشی در طول هفته از بروز این بیماری‌ها پیشگیری كنید.

 

برچسب ها: پیشگیری از سرطان، ماموگرافی، رژیم‌های غذایی زنان، واكسیناسیون زنان، درمان سرطان زنان تعداد بازديد: 3344 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز