Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 16:46

4
آبان
تولید اولین واکسن نوترکیب چهار ظرفیتی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در ایران

تولید اولین واکسن نوترکیب چهار ظرفیتی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در ایران

واکسن نوترکیب چهار ظرفیتی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) علیه چهار سویه ۶، ۱۱، ۱۶، ۱۸ برای اولین بار در ایران و دومین بار در جهان، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، توسط شرکت بیوسان فارمد تولید شده است.

 
 

 
به گزارش فانا، این محصول فرایندهای بررسی کیفی را در وزارت بهداشت طبق گایدلاین‌های ICH و سایر گایدلاین‌های بین‌المللی با موفقیت پشت سر گذاشته است. همچنین مطالعات پیش‌بالینی (حیوانی) مقایسه‌ای با واکسن گارداسیل (نمونه واکسن تولید شرکت مرک) انجام شده و نتایج آن به تایید سازمان غذا و دارو رسیده است. فاز ۳ مطالعه بالینی واکسن شرکت بیوسان فارمد با پیامد اصلی مقایسه تیتر آنتی‌بادی (ایجاد ایمنی علیه سویه‌های مذکور) طبق گایدلاین‌های بین‌المللی با هدایت شرکت تیوا فارمد در حال اجرا است.

تقویان رئیس هیات مدیره شرکت بیوسان فارمد و مدیر پروژه واکسن HPV در گفت‌وگو با فانا اشاره کرد: شرکت بیوسان فارمد با افتتاح سایت تولید واکسن‌های پیشرفته و تولید داروهای پپتیدی در تیر ماه ۱۴۰۱، در حال حاضر توان تامین نیاز ۱۰۰ درصد نیاز بازار داخلی ایران نسبت به واکسن HPV را دارد و پس از تامین نیاز داخل کشور آمادگی دارد تا برای صادرات محصول اقدام کند. در حال حاضر این واکسن در برنامه واکسیناسیون بیش از ۱۰۰ کشور در دنیا قرار دارد و ما نیز از برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون ملی واکسن HPV استقبال می‌کنیم و توان تامین میزان موردنیاز برای اجرایی شدن این برنامه را داریم.

بطور کلی شیوع و اهمیت گونه‌های ویروس HPV به گونه‌ای است که بطور متوسط از هر ۵ زن یک نفر و از هر ۵ مرد نیز یک نفر به یکی از گونه‌های سرطان‌زای این ویروس مبتلا می‌شوند.

با نگاهی به آمار سال‌های اخیر، سرطان دهانه رحم، به تنهایی ۹۱٪ سرطان های ناشی از HPV در زنان در سال ۲۰۱۸ و همچنین علت اصلی سرطان، و مرگ‌و‌میر مرتبط با سرطان در سال ۲۰۲۰ در جهان بوده است به طوری که ۶۰۴ هزار نفر در این سال به این بیماری مبتلا شده و ۳۴۰ هزار نفر جان باخته‌اند. طبق آمار WHO در سال ۲۰۲۰، سالانه ۱.۰۶۵ نفر به سرطان دهانه رحم مبتلا می‌شوند.

تنها راه موثر برای مقابله با این بیماری ویروسی، غربالگری و واکسیناسیون به موقع است. طبق آخرین آمار یونیسف در سال ۲۰۲۳، واکسیناسیون با واکسن HPV در ۱۲۵ کشور دنیا مرسوم است. واکسن چهار ظرفیتی که چهار سویه پرخطر و مهمتر ویروس HPV را پوشش می‌دهد، در افرادی که قبلا مواجهه با ویروس نداشته‌اند، موفق به پیشگیری بیش از ۹۷٪ سرطان‌های دستگاه تناسلی و ۹۰٪ زگیل‌های تناسلی شده است.

شرکت بیوسان فارمد یک شرکت دانش‌بنیان است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تولید و فناوری، محصولات خود را منطبق با cGMP و سایر استاندارد‌های روز دنیا تولید می‌کند. در حال حاضر واکسن پنتاوالان این شرکت در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار دارد و در آینده نزدیک، واکسن HPV چهار ظرفیتی نیز آماده ورود به بازار و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
 

 
برچسب ها: واکسیناسیون تعداد بازديد: 112 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز