Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:54

12
شهریور
چهار علامت کلیدی سویه جدید کرونا

چهار علامت کلیدی سویه جدید کرونا

سویه جدید کووید به نام پیرولا که به سرعت در حال انتشار است، چهار علامت کلیدی دارد که به افراد توصیه می‌شود در صورت ناخوشی از آن آگاه باشند.

هلث نوشت: سویه جدید کووید به نام پیرولا که به سرعت در حال انتشار است، چهار علامت کلیدی دارد که به افراد توصیه می‌شود در صورت ناخوشی از آن آگاه باشند.

متخصصان، گلودرد، آبریزش یا انسداد بینی، سرفه (با خلط یا بدون خلط) و سردرد را به‌عنوان ویژگی‌های معمول سویه جدید ذکر کرده‌اند و در حال حاضر مشخص نیست که آیا علائمی ایجاد می‌کند که با سایر سویه‌های کووید متفاوت باشد یا خیر.

به گفته بهداشت عمومی اسکاتلند (PHS)، سویه BA.۲.۸۶ که برای اولین بار ماه گذشته از طریق آزمایش PCR شناسایی شد تاکنون در تعدادی از کشورهای مختلف نیز کشف شده و قادر است به سرعت جهش یابد و موارد ابتلا بیشتری ایجاد کند.

دانشمندان کشف کرده‌اند که زیر متغیر امیکرون در مقایسه با سویه غالب قبلی، ۳۰ جهش بیشتر در پروتئین اسپایک دارد.

دکتر کریس پاپادوپولوس، مدرس اصلی بهداشت عمومی در دانشگاه بدفوردشایر انگلستان گفت: «در حال حاضر، ما اطلاعات خاصی در مورد اینکه آیا علائم سویه پیرولا به‌طور قابل توجهی با سایر سویه‌ها متفاوت است یا خیر، نداریم».

وی تاکید کرد: «بنابراین، برای شناسایی قطعی نشانه‌های منحصر به فرد این سویه بسیار زود است.»

برنامه واکسن آنفلوآنزا و کووید-۱۹ به دلیل کشف سویه پیرولا که به گفته مقامات سرویس سلامت ملی (NHS) نگران‌کننده‌ترین سویه جدید از زمان ظهور امیکرون است. وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی اعلام کرد که واکسیناسیون‌ها از ۱۱ سپتامبر به دنبال توصیه‌های UKHSA آغاز می‌شود البته پیش از این قرار بود واکسیناسیون در ماه اکتبر شروع شود.

پیرولا در زمانی که برای اولین بار در ۱۸ آگوست شناسایی شد، در چهار کشور حضور داشت اما از آن زمان حداقل به ۹ کشور گسترش یافته است و احتمالا در جاهای دیگر نیز حضور دارد. قبلا دو مورد شناخته شده یکی در انگلستان و دیگری در اسکاتلند وجود داشت اما از آن زمان مورد دیگری نیز در انگلیس اعلام شده است و بر اساس گزارشها، چهارمین مورد در اسکاتلند نیز وجود دارد.

دکتر پاپادوپولوس گفت: پیرولا می‌تواند «به طور بالقوه قابل انتقال‌تر و شدیدتر» در مقایسه با سویه غالب قبلی باشد.

وی ادامه داد: با این حال باید در نتیجه‌گیری قطعی تا زمان انجام آنالیزهای بعدی مانند تعیین توالی ژنومی و مطالعات آزمایشگاهی احتیاط کنیم.

این متخصص توصیه کرد در صورت داشتن هر یک از این علائم و مشکوک بودن به این بیماری، آزمایش کووید را انجام دهید و توصیه سرویس سلامت ملی بیان می‌کند که در صورت بروز علائم باید در خانه بمانید و تماس خود را با دیگران محدود کنید.

برچسب ها: آبریزش بینی، گلودرد، واکسیناسیون، سرفه، ویروس کرونا، سویه جدید کرونا، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 62 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز