Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:36

9
بهمن
زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری خوی را لرزاند

زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری خوی را لرزاند

آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.


 سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران و اعزام تیم‌های ارزیاب درپی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی خبر داد.

صادق محمودی با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی گفت: در ساعت ۲۱:۴۴ امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند، گفت: بررسی این تیم‌ها آغاز شده و گزارش آن اعلام خواهد شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ساکنان مناطق متاثر از زلزله خواست که آرامش خود را حفظ کرده و از حضور در مناطق مسقف یا فضاهایی که احتمال ریزش آن وجود دارد تا ساعات آتی پرهیز کنند.

محمودی همچنین از آماده باش کامل امدادگران جمعیت هلال احمر در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تمامی امدادگران و نیز تجهیزات و امکانات سازمان امدادونجات به حالت آماده‌باش درآمده است.

احتمال تخریب برخی ساختمان‌ها درخوی

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از آماده‌باش کامل اورژانس و بیمارستان‌های در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خبر داد و به ایسنا گفت: درپی زلزله رخ داده در شهرستان خوی که در نقاط مختلفی از شمالغرب کشور نیز احساس شده است، شاهد ترک خوردگی در دیوار بیمارستان خوی بودیم و همین موضوع نیز احتمال وجود خسارت زیاد در سطح شهر را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در نخستین اقدام سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و چهار دستگاه آمبولانس نیز از ارومیه به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده است، گفت: گزارش‌ها و برآوردهای اولیه حاکی از وجود خرابی در نقاط مختلفی از شهر است. تاریکی هوا یکی از مواردی است که اقدامات نیروهای ارزیاب را با سختی روبه رو کرده است.

وقوع پس لرزه‌های متعدد در خوی

 اطلاعات دریافتی از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران حاکی از آن است که  تاکنون ۱۲ پس لرزه مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۹ ریشتری را لرزانده که ۳.۷ ریشتر بزرگی داشته است.

 

 

برچسب ها: حوادث، زلزله، آذربایجان، هلال احمر، زمین لرزه، خوی تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز