Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 18:49

14
آبان
روند افزایشی آنفلوآنزا و آمار ۱۹.۹۹ درصدی استفاده از ماسک در کشور

روند افزایشی آنفلوآنزا و آمار ۱۹.۹۹ درصدی استفاده از ماسک در کشور

وزارت بهداشت در جدیدترین آمارها از رعایت موارد بهداشت فردی و عمومی، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی را ۱۹.۹۹ درصد اعلام کرد؛ این در شرایطی است که بیماری آنفلوآنزای فصلی روند رو به رشدی را طی می‌کند

وزارت بهداشت در جدیدترین آمارها از رعایت موارد بهداشت فردی و عمومی، میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی را ۱۹.۹۹ درصد اعلام کرد؛ این در شرایطی است که بیماری آنفلوآنزای فصلی روند رو به رشدی را طی می‌کند و کووید ۱۹ نیز هرچند خفیف اما همچنان درصدی از مبتلایان روزانه بیماری‌های تنفسی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درصد میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور در بازه زمانی ۴ تا ۱۱ آبان ۱۴۰۱ اعلام شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۴ تا ۱۱ آبان ۱۹.۹۹ درصد، میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی ۴۴.۹۷ درصد، میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی ۴۶.۰۴ درصد و میانگین رعایت دستورالعمل فاصله گذاری در اماکن عمومی نیز ۲۹.۴۳ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها با ۷۶.۴۷ درصد و دانشگاه‌ها ۴۳.۵۲ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک در اماکن تفریحی و مراکز ورزشی با ۱۷.۸۲ درصد و ۱۶.۰۷ درصد بوده است.

بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری نیز در فرودگاه‌ها با ۷۳.۵۳ درصد و ادارات و سازمان‌ها با ۶۳.۲۲ درصد و کمترین میزان فاصله گذاری‌ها در پایانه‌های مسافربری درون شهری و سالن‌های سینما و تئاتر با ۲۳.۰۸ و ۱۵.۳۵ درصد بوده است.

بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی در استادیوم‌ها و فرودگاه‌ها با ۹۶.۹۷ درصد و ۹۴.۱۲ درصد و کمترین میزان رعایت تهویه مناسب نیز در مراکز ورزشی و رستوران‌ها با ۴۳.۶۷ و ۴۲.۴۸ درصد گزارش شده است.

این گزارش حاکیست در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی در بازه زمانی مذکور ۳۰ هزار و ۵۷۵ مرکز اخطار دریافت کرده یا به مراجع قضایی معرفی شدند و ۴۶۳ مرکز نیز پلمب شدند.

 

 

برچسب ها: دارو، آنفولانزا، وزارت بهداشت، واکسن آنفولانزا، ماسک، ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی تعداد بازديد: 134 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز