Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 02:39

22
مرداد
شروع ترم زمستان دانشگاه های کانادا

شروع ترم زمستان دانشگاه های کانادا

یکی از کشورهای مهاجرپذیر که هرساله دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، کشور کاناداست. دانشگاه‌های بسیار معتبری در این کشور وجود دارد که توانسته‌اند با سطح آموزش و اساتیدی که دارند در رنکینگ جهانی

یکی از کشورهای مهاجرپذیر که هرساله دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، کشور کاناداست. دانشگاه‌های بسیار معتبری در این کشور وجود دارد که توانسته‌اند با سطح آموزش و اساتیدی که دارند در رنکینگ جهانی، رتبه بالایی کسب کنند. در حال حاضر تعداد بسیاری از دانشگاه‌های کشور کانادا، در رنکینگ جهانی در حال رقابت با سایر دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مونترال، مک مستر و..... توانسته‌اند شهرت و اعتبار بسیاری کسب کنند.
علاوه بر این موضوع امنیت بالا، رفاه اقتصادی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، چند ملیتی بودن و... همه از عواملی هستند که دانشجویان ترجیح می‌دهند دانشگاه‌های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

اما شاید این موضوع برای شما هم سوال باشد که بهترین زمان برای ثبت نام در دانشگاه‌های کشور کانادا، چه زمانی است؟
در رابطه با این موضوع باید بگوییم که باید به ددلاین دانشگاه‌های کشور کانادا توجه داشته باشید. ددلاین هر دانشگاهی با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ددلاین دانشگاه‌های کانادا بیشتر آشنا شوید.

منظور از ددلاین دانشگاه های کانادا چیست؟

ددلاین در واقع مهلتی است که در آن بازه زمانی باید برای اپلای تحصیلی و ارسال مدارک به دانشگاه مورد نظرتان اقدام کنید. اگر در این بازه زمانی نتوانید مدارکتان را برای دانشگاه ارسال کنید، فرصت تحصیل در ترم جاری را از دست خواهید داد. از این رو بهتر است اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، ابتدا از ددلاین‌های تمامی ترم‌ها آگاه شوید، سپس برای ارسال مدارک اقدام کنید.

ددلاین دانشگاه‌های کشور کانادا با توجه به شهر، نوع دانشگاه، نوع رشته و... ممکن است کمی متفاوت باشند. برای آگاهی بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.  

بررسی شروع ترم زمستان در دانشگاه های کانادا و بهترین زمان برای اخذ پذیرش

شروع ترم زمستان در دانشگاه‌های کشور کانادا، با عنوان پذیرش در ماه ژانویه هم شناخته می‌شود. ترم زمستان در مقایسه با ترم پاییز، ظرفیت پذیرش بسیار کمتری دارد، از این رو دانشجو با محدودیت انتخاب رشته روبه‌رو خواهد شد.

ترم زمستان دانشگاه‌های کشور کانادا ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس و آوریل را در بر می‌گیرد. بیشتر دانشجویانی که از ترم پاییز جا مانده‌اند در این ترم درخواست پذیرش خود را ارسال می‌کنند.

ترم زمستان درست بعد از تعطیلات کریسمس آغاز خواهد شد، بهتر است برای پذیرش در این ترم 6 تا 9 ماه قبل درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور کانادا به مدارکی نیاز دارید، برای تکمیل مدارک و کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. با توجه به اینکه ساختار هر دانشگاهی متفاوت است، قطعا مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آن‌ها کمی متفاوت خواهد بود.
ددلاین دانشگاه‌های کشور کانادا در فصل زمستان ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است. البته این تاریخ ممکن است در دانشگاه‌ها کمی متفاوت باشد.

بررسی شروع ترم پاییز در دانشگاه های کانادا و بهترین زمان برای اخذ پذیرش

پذیرش دانشجویان در ترم پاییز، با عنوان پذیرش اولیه شناخته می‌شود. در این دوره دانشگاه‌ها تمام رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌کنند و پذیرش در تمام رشته‌ها آزاد است. بهترین زمان برای ارسال درخواست پذیرش در ترم پاییز ماه‌های آگوست تا اکتبر خواهد بود. شروع ترم پاییز در دانشگاه‌های کشور کانادا در ماه سپتامبر خواهد بود.

 

در این دوره دانشگاه‌های کشور کانادا بیشترین میزان پذیرش تحصیلی را دارند. ترم پاییز ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر را در برمی‌گیرد. دانشجویان با تحصیل در ترم پاییز 4 تا 5 ماه از دانشجویانی که در ترم زمستان ثبت نام می‌کنند جلوتر هستند، علاوه بر این موضوع در انتخاب رشته هم محدودیتی نخواهند داشت. ترم پاییز منتهی به تعطیلات آخر سال می‌شود و دانشجویان به مدت دو هفته برای کریسمس تعطیل خواهند بود. بعد از تعطیلات ترم زمستان آغاز خواهد شد.

بررسی شروع ترم بهار در دانشگاه های کانادا و بهترین زمان برای اخذ پذیرش

پذیرش ماه می با عنوان ترم بهار شناخته می‌شود. بخشی از آن در فصل بهار و بخشی دیگر در فصل تابستان خواهد بود. دانشجویانی که در اتمام تحصیلات خود عجله دارند و به دنبال راهی هستند تا بتوانند سریع‌تر تحصیلات خود را به اتمام برسانند، در فصل پاییز هم به دنبال پاس کردن واحدهای درسی هستند. ادامه تحصیل در فصل تابستان کاملا اختیاری می‌باشد.
دانشجویانی که نتوانسته‌‌اند در ترم‌های پاییز و زمستان ثبت نام کنند، می‌توانند جهت اخذ پذیرش در این دوره اقدام به تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا کنند.
معمولا دانشجویان باید از ماه‌های اکتبر تا دسامبر درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه‌های کشور کانادا ارسال کنند. ددلاین ترم بهار بین ماه‌های اکتبر تا فوریه است.

بهترین زمان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر قبل از شروع ترم است؟

صدور ویزای تحصیلی کانادا یک پروسه سخت و زمان‌بر می‌باشد، از این رو بهتر است قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور کنید. معمولا بهترین زمان برای اخذ ویزای تحصیلی حداقل 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های کشور کاناداست. در این بازه زمانی به راحتی می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کرده و در صورت ناقص بودن مدارکتان، آن‌ها را کامل کنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با ددلاین دانشگاه‌های کانادا در اختیارتان قرار دهیم. بهترین ددلاین برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور قطعا ترم پاییز است که دانشجو در انتخاب رشته محدودیتی ندارد و به راحتی می‌تواند در تمامی رشته‌ها حق انتخاب داشته باشد.

برچسب ها: کانادا، مهاجرت، ویزای تحصیلی کانادا، مهاجرت تحصیلی، پذیرش دانشگاه تعداد بازديد: 179 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز