Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 12:18

11
اسفند
پیوند اعضا با استفاده از تکنیک جدید پزشکی برای اولین بار در کشور

پیوند اعضا با استفاده از تکنیک جدید پزشکی برای اولین بار در کشور

جراحان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار در کشور موفق به پیوند اعضا با استفاده از تکنیک پزشکی جدید مدیفاید اولترافیلتراسیون (ماف) شدند.

اولین بار در کشور، جراحان دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به پیوند اعضا با استفاده از تکنیک پزشکی جدید شدند.

به گزارش زندگی آنلاین؛ دکتر توکلی معاون درمان ضمن بیان اینکه تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی ایران براي اولين بار در ايران موفق شدند كبد و كليه های بيمار ايست قلبي و فشار ناپايدار را با استفاده از تکنیکی جدید و نادر پیوند بزنند افزودند تيم فراهم آوري و پيوند اين دانشگاه بالغ بر ١٥٠ نيروي تخصصي و فوق تخصصي جز معدود مراکزی پیوند در جهان هستند که از این تکنیک استفاده می کنند .

دکتر سام زراعتیان رییس اداره پیوند دانشگاه با بیان اینکه تکنیک استفاده شده در این عمل جراحی تحت عنوان مدیفاید اولترافیلتراسیون ( ماف) یکی از تکنیکی های است که کمتر کشوری توانایی انجام آن را دارد و پزشکان ایرانی در بزرگترين واحد اهداي عضو كشور توانستند به این اقدام دست یابند.

ایشان مزایای استفاده از این تکنیک را كاهش ميزان التهاب در بدن گيرنده اعضا بیان کردند .

بیشتربخوانید:

الزامات پیوند کبد

برچسب ها: عمل جراحی، پیوند کبد، مرگ مغزی، ایست قلبی، پیوند اعضا، اهدا عضو، مدیفاید اولترافیلتراسیون تعداد بازديد: 296 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز