Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:10

30
آذر
مخاطرات 20 برابر در انتظار واکسن نزده‌های کرونایی

مخاطرات 20 برابر در انتظار واکسن نزده‌های کرونایی

بر اساس نتایج یک مطالعه در تگزاس، در ماه سپتامبر افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، ۲۰ برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند با خطر عوارض کرونا و مرگ روبرو بودند.

تحریریه زندگی آنلاین : بر اساس نتایج یک مطالعه در تگزاس، در ماه سپتامبر افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، ۲۰ برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند با خطر عوارض کرونا و مرگ روبرو بودند.

به گزارش وب مد، این داده‌ها همچنین نشان داد که احتمال مثبت شدن تست کووید ۱۹ در افراد واکسینه نشده ۱۳ برابر بیشتر از افرادی است که به طور کامل واکسینه شده بودند.

«جنیفر شافورد»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «واکسن‌های کووید ۱۹ برای محافظت از مردم در برابر بیماری و مرگ بر اثر کووید ۱۹ عملکرد بسیار خوبی دارند. واکسیناسیون بهترین راه برای در امان نگه داشتن خود و افراد نزدیک به شما از این بیماری کُشنده است.»

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان گزارش‌های آزمایشگاه الکترونیکی، گواهی‌های فوت و سوابق ایمن‌سازی ایالتی را با تمرکز ویژه بر روی ماه سپتامبر، زمانی که نوع مُسری دلتا در سراسر تکزاس افزایش یافت، تجزیه و تحلیل کردند.

اثر محافظتی واکسیناسیون در بین گروه‌های جوان بیشتر محسوس بود. در ماه سپتامبر، خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ در افراد ۳۰ ساله واکسینه نشده ۲۳ برابر و برای افراد ۴۰ ساله واکسینه نشده ۵۵ برابر بیشتر بود.

علاوه بر این، کمتر از ۱۰ مورد مرگ ناشی از کووید ۱۹ در ماه سپتامبر در میان افراد کاملاً واکسینه شده بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال، در مقایسه با ۳۳۹ مرگ در میان افراد واکسینه نشده در همان گروه سنی، وجود داشت.

محققان با نگاهی به یک دوره زمانی طولانی‌تر- از ۱۵ ژانویه تا ۱ اکتبر- دریافتند که احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ در افراد واکسینه نشده ۴۵ برابر بیشتر از افراد کاملاً واکسینه شده است. اثر محافظتی واکسیناسیون در برابر عفونت در تمام گروه‌های سنی بزرگسالان قوی بود، اما در سنین ۱۲ تا ۱۷ سال بیشتر بود.

 

برچسب ها: واکسیناسیون، واکسن، جریمه، اومیکرون تعداد بازديد: 184 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز