Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:06

3
آبان
4 ابزار عالی که برای یادگیری زبان باید استفاده کنید

4 ابزار عالی که برای یادگیری زبان باید استفاده کنید

افراد به بهانه‌های مختلف سعی در یادگیری این زبان‌ دارند. البته این روزها بیشتر متقاضیان یادگیری زبان انگلیسی کسانی هستند که قصد مهاجرت داشته و در همان ابتدای راه این پرسش را در سر دارند که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟

افراد به بهانه‌های مختلف سعی در یادگیری این زبان‌ دارند. البته این روزها بیشتر متقاضیان یادگیری زبان انگلیسی کسانی هستند که قصد مهاجرت داشته و در همان ابتدای راه این پرسش را در سر دارند که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ روزی چند ساعت زبان بخوانیم؟ خب در زمینه مهاجرت وقت خیلی طلاتر از شرایط عادی است؛ بنابراین باید به این مقوله توجه ویژه‌ای کرد و از همان ابتدا زبان‌آموز را به‌درستی راهنمایی کرد.

۱. یادگیری از طریق بازی های ویدیویی

بازی کن و انگلیسیت رو قوی کن!

بعضی از بچه ها به معنای واقعی کلمه به کامپیوتر چسبیدن. خوب یا بد میشه از این عادت برای تقویت زبان استفاده بشه. در خیلی از بازیهای امروزه کاراکترها با هم مکالمه دارن و شما باید بعنوان بازیکن کاملا متوجه حرفاشون بشی. خیلی از مواقع هم هم تیمی شما از یک کشور دیگست و باید باهاش به انگلیسی مکالمه کنی.

۲. یادگیری از طریق آهنگ و ترانه

امروزه خیلی ها موفق شدن از طریق گوش دادن به آهنگ های خارجی انگلیسیشون رو تقویت کنن. مزیتش هم اینه که شنونده بارها و بارها یک آهنگ زیبا رو گوش میده و با تلفظ صحیح لغات و جملات و کلاً یک لهجه عالی آشنا میشه.

۳. یادگیری از طریق فیلم

شاید بشه گفت این بهترین و رایج ترین راه یادگیری زبان هست. بیننده انگار که داره در محیط زندگی میکنه. جملات و لغات و اصطلاحات رایج از یک طرف و لهجه و لحن کلام و واقعی بودن تمامی لحظات و صحنه های فیلم از طرف دیگر همگی از نکات مثبت تماشای یک فیلم هست. یک فیلم خوب رو میشه بارها دید و روی کلمات و جملاتش کار کرد.

۴. یادگیری از طریق چت کردن

چت کردن هم از راه‌های بسیار جذاب برای یادگیری هر زبانی است. بعضی اپلیکیشن های زبان هستند که برای چت کردند طراحی و توسعه داده شده اند.

یکی دیگر از راه‌های بسیار جالب امروزی برای یادگیری زبان از طریق چت کردن یا همان گفتگوی آنلاین است. از مهم‌ترین مزایای این روش میشه به این نکات اشاره کرد: مکالمه با یک فرد خارجی با یک فرهنگ متفاوت. تمرین صحبت کردن که بیشتر مختص همین روش هست. و مبادله اطلاعات و تصحیح مشکلات گرامری و تلفظی.

۵. یادگیری از طریق در محیط بودن

یکی دیگر از روشهای یادگیری زبان که بسیار کارآمد و جذاب است یادگیری زبان در محیط است. شاید بگویید این روش بسیار پرهزینه است اما ما چند راه کار برای شما داریم. مثلا انتخاب یک آموزشگاه آیلتس خوب و قرار گرفتن در محیط یادگیری.

اول اینکه از صحبت کردن با توریستها نترسید. اتفاقاً اونها بسیار علاقه مند هستن که باشما ارتباط برقرار کنن چرا که متأسفانه بسیاری از هموطنان ما قادر به صحبت به زبان انگلیسی نیستن و معمولا تو کشور ما توریستها دچار مشکل میشن. شهرهایی مثل شیراز و اصفهان و کرمان و همدان و یزد و البته تهران معمولا توریستهای زیادی دارن و برای ساکنین این شهرها موقعیت خوبی فراهمه که به انگلیسی با اونها مکالمه کنن.

دوم اینکه مکالمه با دوستان خودتون رو فقط به کلاس معطوف نکنید. قبل و بعد کلاس و حتی در مدرسه و توی مسیر حتما باید انگلیسی خودتون رو تمرین کنید. اگر هم در خانواده و اطرافیان کسانی با زبان آشنایی دارن حتما از وجودشون استفاده کنید و تا میتونید باهاشون انگلیسی صحبت کنید.

و سوم اینکه اگر همه موارد گفته شده از شماره یک تا چهار رو رعایت کنید در واقع خودتون رو ناخودآگاه در محیط قرار دادید. و این همان بهترین راه یادگیری زبان است.

در مقاله های بعدی بیشتر در این موارد با هم گفتگو میکنیم. لطفاً دیدگاه‌های خودتون رو به ما ارائه بدید.

برچسب ها: زبان، زبان انگلیسی، رپورتاژ آگهی، آموزش زبان تعداد بازديد: 43821 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز