Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 14:33

27
تیر
مینو محرز: بیمارستان‌های تهران جا ندارد؛ از مردم خواهش می‌کنم رعایت کنند

مینو محرز: بیمارستان‌های تهران جا ندارد؛ از مردم خواهش می‌کنم رعایت کنند

«از مردم خواهش می‌کنم رعایت کنند، وقتی کسی به فکرشان نیست خودشان باید رعایت کنند و بدانند که موج پنجم به مراتب از سایر موج‌ها مبتلایان و تلفات بیشتری دارد و خطرناک‌تر است.»

مینو محرز، فوق‌ تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: از مردم خواهش می‌کنم رعایت کنند.

دکتر محرز ادامه داد: باید بیایید و ببینید که پشت بخش‌های آی‌سی‌یو چه خبر است، همراهان بیماران منتظرند تا تخت خالی شود و بتوانند بیمارشان را بستری کنند. مراجعه به بیمارستان‌ها خانوادگی شده و از کودک تا جوان و سالمند مبتلا به این سویه دلتای کرونا شده‌اند.

او افزود: در چهار موج قبلی شدت سرایت و گسترش بیماری تا این حد نبود، این سویه بسیار بدتر از موج‌های قبلی بیماران را مبتلا کرده و احتمالا شاهد افزایش مرگ و میرها بشویم.

محرز تاکید کرد: متاسفانه مردم رعایت پروتکل‌ها را فراموش کرده‌اند در حالی که هنوز ویروس به قدرت قبل وجود دارد و حتی کسانی که واکسن زده‌اند نیز به این سویه دلتا مبتلا می شوند.

او با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های تهران دیگر جا ندارد و افزود: از مردم خواهش می‌کنم رعایت کنند، وقتی کسی به فکرشان نیست خودشان باید رعایت کنند و بدانند که موج پنجم به مراتب از سایر موج‌ها مبتلایان و تلفات بیشتری دارد و خطرناک‌تر است.

محرز در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود واکسن کووایران همان سینوفارم است، گفت: اصلا این‌طور نیست، پلتفرم و مکانیسم واکسن کووایران برکت و سینوفارم یکی است اما این واکسن کاملا در ایران ساخته شده است. ویروس برای تهیه این واکسن از یک بیمار اردبیلی مبتلا گرفته شده که مانند همان ویروس کشف شده در ووهان بود.

او گفت: نمی‌دانم چرا موفقیت‌های واکسن ساخت داخل دیده نمی‌شود، باید از تولید واکسن ایرانی خوشحال باشیم، اما واکنش‌ها این‌گونه نیست، درحالی که امکان ساخت واکسن در کشور مهیا شده و با کارآزمایی بالینی در حد استاندارهای جهانی واکسن داخلی ساخته‌ایم.

برچسب ها: مرگ و میر، موج پنجم کرونا، کرونای دلتا تعداد بازديد: 199 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز