Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:29

9
تیر
شناسایی چند مبتلا به دلتای هندی در مشهد

شناسایی چند مبتلا به دلتای هندی در مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون چند مبتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به "دلتا" در این کلانشهر شناسایی شدند که آزمایش آن‌ها برای تایید نهایی به تهران ارسال شده است

ایرنا : دکتر مهدی قلیان در همین خصوص افزود: نگرانی از انتقال این ویروس از طریق تردد مسافران ناقل یا دیگر راههای سرایت ویروس وجود دارد.

وی ادامه داد: نوع هندی ویروس کرونا موسوم به "کرونای دلتا" در کشور در حال چرخش است که سرایت‌پذیری شدید و شیوع آن در برخی استانها به ویژه جنوب کشور نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موج پنجم شیوع کرونا در برخی استانهای کشور آغاز شده است گفت: خراسان رضوی هنوز در دامنه موج چهارم شیوع کرونا قرار دارد.

وی افزود: روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در این استان طی روزهای اخیر متوقف شده است.

دکتر قلیان تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای خراسان رضوی را ۶۸۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: روزانه کمتر از ۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در این استان فوت می‌کنند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان آن زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور قرار دارند.

ویروس کرونا تاکنون جهش‌های بسیار متنوعی در جهان داشته که یکی از سهمگین‌ترین جهش ها با سرایت پذیری بسیار در هند موسوم به "دلتا پلاس" بوده است.

گونه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا، پس از انگلیس و چند کشور اروپایی، ایتالیا را هم درگیر کرده و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در حال تبدیل شدن به ویروس غالب در بسیاری از کشورها به ویژه قاره اروپاست.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۰ تَن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

برچسب ها: ویروس کرونا، ویروس دلتا تعداد بازديد: 144 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز