Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:54

6
تیر
آژیر خطر پیک پنجم کرونا به صدا درآمد؛ ویروس دلتا در کمین است

آژیر خطر پیک پنجم کرونا به صدا درآمد؛ ویروس دلتا در کمین است

علی رضا ناجی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و عضو کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ درباره موج پنجم کرونا گفت: تعداد مراجعه کنندگان در استان های جنوبی و تهران افزایش پیدا کرده است و ما باید از پیک چهارم درس بگیریم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: زنگ خطر پیک پنجم کرونا به صدا درآمده است و اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم، گرفتار موج جدید می شویم.

علی رضا ناجی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و عضو  کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ درباره موج پنجم کرونا گفت: تعداد مراجعه کنندگان در استان های جنوبی و تهران افزایش پیدا کرده است و ما باید از پیک چهارم درس بگیریم و مراقب باشیم و وقتی روزانه بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی شناسایی می کنیم و هنوز تعداد مرگ و میر کووید ۱۹  بالای ۱۰۰ مورد است یعنی ویروس در حال چرخش است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به اینکه واریانت دلتا یا هندی در جهان در حال چرخش است نباید اجازه دهیم سناریوی موج چهارم تکرار شود و واریانت هندی در حال غالب شدن است و حتی در کشورهایی که واکسیناسیون را با درصد بالایی انجام داده اند این نوع جهش یافته ویروس در حال شیوع  گسترش است و در کشور ما که واکسیناسیون سرعت بالایی ندارد افزایش موارد بیماری هشدار دهنده است.

ناجی گفت: باید این افزایش موارد ابتلا و بستری را جدی بگیریم و محدودیت ها را اجرایی کنیم و دوباره به مردم یادآوری کنیم که نکات بهداشتی را رعایت کنند، متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی زنند، به سفر می روند و در تجمعات شرکت می کنند و مهمانی وعروسی برگزار می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ما هنوز نتوانسته ایم پیک چهارم کرونا را به خوبی مدیریت کنیم و مرگ و میر کرونا بالای ۱۰۰ نفر و سه رقمی است و به نظر می رسد که ویروس جهش یافته دلتا یا همان هندی می تواند عامل خطر برای بروز موج پنجم کرونا باشد و شاید بتوان گفت یکی از علل افزایش موارد بستری و ابتلا در جنوب کشور است.

ناجی گفت: ما باید شاخص های رنگ بندی را تغییر دهیم، در بیشتر نقاط دنیا برای رنگ بندی شهرها موارد سرپایی  میزان مراجعه کنندگان به بیمارستان ها را در رنگ بندی شهرها اعمال می کنند و با این ملاک رنگ بسیاری از شهرها به سمت قرمز می رود و محدودیت های سفت و سخت باید اعمال شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: باید به سرعت عمل کنیم و با توجه به افزایش شهرهای قرمز زنگ خطر پیک پنجم کرونا به صدا درآمده است و به نظر می رسد که سناریوی موج چهارم کرونا با کرونای دلتا در حال تکرار شدن  است و باید به شدت مراقبت کنیم تا شاهد افزایش موارد ابتلا در همه کشور نباشیم و نباید بگذاریم کشور گرفتار خیز جدید با کرونای دلتا یا هندی شود چرا که در بسیاری از کشورها با واکسیناسیون بالا این نوع جهش یافته به سرعت گسترش پیدا کرده است.

 

برچسب ها: ویروس کرونا، موج پنجم کرونا، ویروس دلتا تعداد بازديد: 152 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز