Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:39

21
اردیبهشت
زالی: شرایط کرونا در استان تهران همچنان ناپایدار است

زالی: شرایط کرونا در استان تهران همچنان ناپایدار است

علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ممکن است در روزهای آینده با کاهش نسبی آمار مواجه شویم اما دوباره فراز و فرودهایی را خواهیم داشت بنابراین تیم بهداشتی باید با حساسیت ویژه این روزها را رصد کند و ممکن است

ایسنا نوشت: فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و ضرورت مدیریت شرایط باید مد نظر گرفته شود،گفت: استان تهران همچنان شرایط ناپایداری دارد.

علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ممکن است در روزهای آینده با کاهش نسبی آمار مواجه شویم اما دوباره فراز و فرودهایی را خواهیم داشت بنابراین تیم بهداشتی باید با حساسیت ویژه این روزها را رصد کند و ممکن است با افزایش سن بیماری در حاشیه استان تهران روبرو شویم.

وی افزود: تیم های بهداشتی باید با حساسیت ویژه ای وجود ویروس های جهش یافته آفریقایی و هندی را پیگیری کنند چراکه این ویروس ها ابتدا دوران نهفتگی دارند و پس از آن خود را نشان می دهند. هر چند که به یقین نمی توان اعلام کرد موج پنجم چه زمانی به وقوع می پیوندد اما با تجربه ای که داریم و ورود خیز سوم به چهارم که بلافاصله در استان مازندران شکل گرفت ممکن است موج پنجم نیز خیلی سریع این اتفاق بیفتد البته این گمانه زنی و شرط احتیاط است که به این گزینه ها فکر کنیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران با اشاره به اینکه شهر تهران از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و شرایط متفاوتی دارد، اظهارکرد: تغییری که در تردد شهری دیدیم، بسیار نگران کننده است. ما همیشه از بازگشت ها نگرانیم و با تغییر الگوی رفتاری جامعه این ویروس ممکن است قوی‌تر ظاهر شود.

وی در خصوص انجام واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون باید فضاهای دیگری به این امر اختصاص پیدا کند و کسانی که تزریق دوم دارند باید صبور باشند و از شتاب خودداری کنند. زمان تزریق دوم قابلیت انعطاف دارد و حتی هشت تا ۱۲ هفته هم اثربخش تر می تواند باشد. بی تردید باید واکسیناسیون افراد سالمند در مناطق روستایی نیز با شتاب بیشتری پیگیری شود.

زالی تاکید کرد: در خصوص مدیریت سفرهای تعطیلات عید فطر باید دقت بسیاری داشته باشیم. در این راستا با همکاری فرمانداران، پلیس راهور باید از سفرهای این ایام جلوگیری شود. تجربه سفرهای نوروزی امسال بسیار تلخ بود چرا که شاخص های بیماران کرونایی در سراسر کشور چندین برابر شد و پس از گذشت دو ماه همچنان نیز ادامه دارد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا درتهران با اشاره به اینکه ۸۱۰۰ بیمار در مراکز درمانی در حال حاضر بستری هستند، گفت: ۲۵ درصد این بیماران در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند همچنین در بخش بیماران سرپایی روند کاهشی بوده اما همچنان وضعیت استان تهران ناپایدار است و نباید هیچ غفلتی صورت بگیرد. در این هفته حدود ۱۲۰۰ بیمار از مراکز درمانی ترخیص شدند و میزان بستری ها در بیمارستان ها نیز نسبت به هفته گذشته کمی کاهش یافته است. شاید در هفته های پیش رو آمارها در تمامی شاخص ها نزولی شود اما این شرایط پایدار نیست و ضروری است نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

برچسب ها: تهران، ویروس کرونا، علیرضا زالی، کرونای آفریقایی تعداد بازديد: 233 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز