Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:10

15
اسفند
همه چیز درباره ماهی قرمز عید

همه چیز درباره ماهی قرمز عید

مسوول اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: باتوجه به ادامه روز‌های کرونایی شهروندان در خرید و نگهداری ماهی قرمز باید به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

به گزارش فارس ، علیرضا باباعلیان امروز اظهار کرد: همه ساله در همین ایام از سال بحث خرید و نگهداری از ماهی قرمز موضوعی است که مورد توجه قرار می‌گیرد که در این زمینه باتوجه به ادامه روز‌های کرونایی شهروندان باید به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم اینکه باید مردم ماهی را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کنند، افزود: همچنین ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از خرید ماهی ظرف پر از آب باشد تا پذیرای ماهی باشد.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های ابزیان اداره کل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: موضوع دیگر توجه به میزان آب است که به‌ازای هر قطعه ماهی باید یک تا ۲.۵ لیتر آب در ظرف نگهداری از ماهی ریخته شود.

باباعلیان با اشاره به اینکه دمای آب برای نگهداری ماهی بین ۲۲ تا ۲۶ درجه باشد، افزود: موضوع بعدی استفاده از غذای ماهی است که نباید زیاده‌روی شود؛ به‌طوری‌که باید دو بار در روز و به میزانی باشد که به مدت یک تا دو دقیقه خورده شود و همچنین غذای ماهی در مکان خشک و دور از نور آفتاب نیز نگهداری شود. 

 

وی یادآور شد: برای تعویض آب نیز هر بار ۲۵ درصد آب با رعایت بهداشت فردی و انجام ضدعفونی و با دستکش تعویض شود نه اینکه همه آب به یکبار ه عوض شود.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های ابزیان اداره کل دامپزشکی مازندران با تاکید بر اینکه در انتخاب ماهی باید دقت شود، خاطرنشان کرد: از خرید ماهی با پولک ریخته، خوابیده به پهلو و یا دارای بدنی زخمی و برآمدگی و باله‌های خمیده باید پرهیز شود.

باباعلیان بیان کرد: موضوع دیگر ظرف نگهداری ماهی است که باید غیرکرونای باشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد به‌ویژه کودکان باید از دست زدن به ماهی به شدت پرهیز کنند در غیر این صورت باید دست خود را با آب و صابون بشویند.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های ابزیان اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه بعد از پایان نوروز از رهاسازی ماهی در حیات وحش خودداری شود، افزود: باید ماهی‌های قرمز با هماهنگی شهرداری در مکان‌های سربسته که اعلام می‌شود رهاسازی شود.

باباعلیان با بیان اینکه انتقال ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز اثبات نشده است، افزود:، ولی مهم مهم اینکه باید احتیاط کنیم این ویروس به‌صورت مکانیکی از طریق آب و سطح بدن ماهی قرمز به انسان منتقل نشود.

برچسب ها: عید نوروز، سفره هفت سین، ماهی قرمز، ماهی گلی، شیوع کرونا تعداد بازديد: 276 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز